Inlägg från: Guldlåck |Visa alla inlägg
  • Guldlåck

Varför svarar dem inte??

Det är konstigt att börja fråga folk du inte känner vad de har för sig. Det gör man med såna man känner. Träffar du aldrig tjejer utanför nätet? Det är mycket lättare att läsa av folk signaler och upptäcka ett intresse när man ses.

• Guldlåck
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 17:00:43 följande:

Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag

Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän

Nu är jag 38 år och kanske helt stenålder, men folk träffar väl varandra genom vänner, på krogen, på fester, i skolan/på jobbet mm fortfarande? Så som det har gått till sedan hedenhös. Träffar inte ni ungdomar varandra längre?

Det handlar inte om att inte våga svara om en kille jag inte känner frågar via Facebook vad jag gör. Det handlar om att jag tycker att det ska folk jag inte känner skita i, oavsett kön. Varför ska en främmande karl snoka i vad jag gör?
  • Guldlåck
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 17:26:18 följande:

... åSåhär, dagens ungdomar, visst träffar man folk på krog, bar och klubb och i skolan och vidare. Men om man inte imtresserar sig i en skolkamrat så är det mycket mer player beteende. Jag har aldrig haft svårt att träffa tjejer på det sättet. Dock så har jag haft turen att tjejer vill träffa mig, men när jag är ute på en klubb eller liknande, så har det aldrig blivit något förhållande när man träffat en tjej. Dagens ungdom skulle jag säga (nog lite fler killar än tjejer) vi går ut för att ha kul och eventuellt få ett ligg. Ytterst sällan av vad jag märkt att det blir någonting mer.

Träffar ni aldrig nytt folk utan att det är fest? Hemma hos varandra, i föreningar, på café eller så? Hur hittar du nya vänner? På samma sätt hittar man någon att bli kär i, är min erfarenhet.
  • Guldlåck
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:27:25 följande:

Det du säger om etniska killar är att vi är blyga, vi anser det att det kan bli obehagligt för en tjej att någon random snubbe kommer fram till en, med tanke på att sexuella trakasserier och att män kan tafsa på en random tjej.

Att killar blir blyga för dig är detsamma. Svenska killar har nog alltid, iaf idag, känt att det är lättare för både dem och tjejen att man skriver till varandra. Killen slipper blir nervös att göra/säga något fel och killen tror att tjejen inte känner att killen bara vill dig något sexuellt. Det blir en helt bakvänd psykologi där.

Sen det med om en tjej tagit kontakt med mig och jag inte känt mig intresserad så är jag en av dem som ganska snabbt bara är ärlig och säger att jag inte har något intresse för ett förhållande, men ny vänskap tackar jag för.

Sen är det så att jag aldrig skulle söka upp någons nummer för att få tag i en person. Dock så har jag alltid Älskar datorer och teknik och vet inte om man ska se det som något bra eller dåligt, men att hitta folk eller saker på nätet, no problems for me

Fast, om det vore no problems for you att hitta folk på nätet hade du aldrig startar den här tråden. Ge dig ut och träffa folk utanför dörren så tror jag att dina chanser är större. Var träffar du nytt folk? Gå dit!
Svar på tråden Varför svarar dem inte??