• thimpan08

tvärläge.

Jaha, va hos Bm idag. Bebis ligger i tvärläge, är gravid i v.35, fjärde barnet. Enligt BM och förlossningspersonalen, så kommer det troligtvis bli svårt att vända lilleman. Då han troligtvis kommer snurra tillbaka i samma läge.
    Ni som haft bebis i tvärläge, han bebis vänt sig rätt själv eller hur har det gått?
    Ska till spec. Mvc 17e för tillbäxtkontroll och ska då kolla om han lagt sig till rätta.

• Svar på tråden tvärläge.
  • FruNyfiken

Kan tyvärr inte svara om ett barn. Jag hade tvillingar i "perfekt tvärläge". Blev planerat snitt då de inte ens försöker vända på två. Däremot fick jag intrycket att de hade försökt vända vid ett barn.

• klariis

Mitt bebis låg också i tvärläge den veckan och som sa samma sak till mig. Fick ultraljud veckan efter och den hade faktiskt vänt sig. Dom har inte sagt något om att det antagligen kommer vända tillbaka till tvärläge igen. Blev orolig nu. Men ska till läkaren på måndag igen så går fråga då!.

• krompa

Jag var inne på vändning i v.37 när min trea låg i tvärläge. Vändningen lyckades. Därefter låg hon rätt tills i v.41 då hon snurrade tillbaka till tvärläge och jag snittades efter det.

Svar på tråden tvärläge.