• Anonym ("Känns det bra"?)

Min tjej tvättar inte sitt underliv på mer än 24h

Är tillsammans med en tjej sedan ett år tillbaks. Allt känns bra förutom lite bråk och tjafs som alla par går igenom. Vi kommer från helt olika bakgrunder och har lite olika krav på både oss själva och omgivningen. Jag har dock inte låtit detta hindra mig från att ha en relation med henne. Jag är 37 och hon är 27. Jag har lyft barnfrågan eftersom det är intressant för mig. Hon är inte intresserad just nu men säger att hon kanske blir senare. Jag tolkar detta som ett dåligt tecken. Att hon inte älskar mig tillräckligt. Det är det första problemet. Det andra problemet är att hon inte verkar bry sig om sin hygien. Hon slarvar ofta med att raka sig både där nere och under armarna, Hon vet att jag uppskattar detta men säger att hon själv bestämmer över sin kropp. Igår(tisdags) kom det fram att hon inte hade duschat sedan måndag eftermiddag. Då hade hon jobbat under tisdagen (hon jobbar inom vården). Jag frågade henne om hon inte ens hade tvättat sitt underliv varpå hon sa nej och såg inga fel med det. Hon sa att hon själv bestämmer när hon ska tvätta sig och ser inga problem med att det går någon extra dag utan att hon tvättar sig. OM vi skulle haft sex skulle hon ha gått och tvättat sig sa hon men annars ser hon ingen mening med att tvätta sig varje dag. 

Jag vill fråga er tjejer - är detta verkligen normalt? Haft ett 20 tal relationer innan henne och aldrig varit med om detta förut. Jag får samma intryck som med barnfrågan, att hon inte älskar mig eftersom hon inte verkar bry sig. 

• Svar på tråden Min tjej tvättar inte sitt underliv på mer än 24h
  • Fia 28

Det är helt normalt att inte duscha varje dag.

Att hon inte är redo för barn har inget att göra med känslorna för dej. Man blir inte automatiskt babygalen för att man älskar sin partner.

• Anonym (H)

Förlåt men, grow some balls!

Menar du att så fort hon inte gör exakt som du vill, när du vill, så älskar hon inte dig!?

Herregud skaffa lite självförstroende och jobba med dig själv, för du har problem snubben

Och nej man måste inte alls tvätta underlivet varje dag, tvärtom kan de vara bättre att låta bli då det kan bli torrt och irriterat, och gissar att hon ändå inte använder fittan i jobbet och tvättar händerna regelbundet iaf...

Och ja HON bestämmer när och om hon vill raka underlivet och armhålorna.

• Anonym (What)

Hon ska inte skaffa barn för att bevisa att hon älskar dig. Hon ska skaffa barn för att hon själv vill och är mogen/redo för det. Det har inte med hur mycket hon älskar dig att göra.

När jag var yngre så duschade jag varje morgon, alltså 1 gång per dygn, 1 extra gång om jag tränade eller blev väldigt svettig på jobbet, men oftast 1 gång per dygn. Nu har jag små barn och då kan det ibland gå 1,5-2 dygn till och med.

• Anonym (Varför?)

Frågan är ju om du älskar henne tillräckligt mkt eftersom du tycker hon ska ändra sig utifrån vad du vill?

Jag kan säga att jag duschar 4-5 ggr/vecka beroende på hur mkt jag tränar. Oavsett om de inte är varje dag kan jag säga att jag inte har några som helst problem med dålig lukt eller något liknande. Så varför varje dag?

Det är snarare inte bra att tvätta sig för ofta.

• Anonym (lol)

1, Man ska inte skaffa barn för att bevisa att man älskar någon. Hon är bara inte redo just nu och det har inget med att älska dig att göra. Tänk också på att du är tio år äldre och har haft tio år mer än henne på dig att fundera på barn. Utöver det har ni även bara varit ihop i ett år, herregud ni känner inte ens varandra helt ännu. Att inte vilja skaffa barn så här tidigt är ett tecken på mognad.

2, Att raka benen/armhålorna har inget med hennes hygien att göra. Det är en ren utseendegrej som du föredrar.

3, Att inte duscha varje dag är helt normalt och inte heller det ohygieniskt.

4, Dude.. ett 20-tal relationer?! Tror du behöver rannsöka dig själv för där är något definitivt fel.

• Anonym (!!!)

Uhhhm. Om du är seriös så tycker jag att du ska skaffa en samtalskontakt för de referenser och tankar du har är inte riktigt inom det normala spannet.

Det är hennes rätt att fritt bestäma när hon ska raka sig, duscha och skaffa barn.

Som partner ska du finnas där som en jämlike och skapa gemensamma förutsättningar och visst kan du ha drömmar och önskningar men det ska vara på bådas villkor.

Ett liv tillsammans kommer att sätta er kärlek och förtroende för varandra på prov många gånger om. Hon ska kunna känna sig trygg och säker med dig.

Om du känner att just denna tjejen inte är den du vill ha i ditt liv så får du faktiskt vara en så pass bra man att du gör slut och går vidare.

• Anonym (C)

Ja, hon är helt normal! Ett 20-tal relationer!! Det låter däremot inte helt normalt!

• Anonym (Rent)

Jag är uppvuxen med att man tvättar gumpen varje kväll, och jag tar hand om min behåring om och när JAG känner för det. Duschar när jag känner mig skitig.
    Alla är olika.
    Men jag tycker att det är skitäckligt att inte tvätta gumpen innan man lägger sig (såvida man inte duschar på kvällen), oavsett om man ska ligga eller ej. Har lärt mina barn att göra likadant.
    Jag hade en sambo som inte borstade tänderna om man inte bad honom... det var fanimej äckligt.
    Tycker du att detta stör dig så som det stör mig, så ta upp det med henne. Det är inga jätteansträngningar, och inget skadligt, och om du betyder något för henne så kan hon göra det för dig. Annars får du fundera på om du verkligen vill föra över hennes (o)vanor på ev barn i framtiden...

• Anonym (My)

Att hon inte rakar sig skulle jag inte reagera på. Det kan gå veckor mellan att jag rakar armhålorna och benen. Underlivet kommer jag aldrig raka och det oavsett vad mannen har för önskemål. Där håller jag med din tjej. Det är helt och hennes ensak. Har heller inte med hygien att göra utan enbart utseendegrej.

Däremot hade nog även jag reagerat på att hon inte tvättar underlivet dagligen. Jag duschar inte varje dag, men däremot tvättar jag alltid underlivet och armhålorna varje morgon och kväll. Håller fortfarande med din tjejs åsikt att det är upp till henne, men jag tycker det låter ofräscht.

I barnfrågan tycker jag du övertolkar. Det behöver inte alls betyda att hon inte älskar dig. Läs inte in något annat än det hon faktiskt säger. Att hon inte vill ha barn nu, men kanske ändrar sig. Om barn är viktigt för dig säg det. När jag träffade min man var jag väldigt tydlig med att jag ville ha barn i framtiden och sa att om han inte ville det var det lika bra vi bröt direkt. Jag tror på att vara tydlig med sina åsikter i barnfrågan så ingen känner sig lurad i efterhand.

Svar på tråden Min tjej tvättar inte sitt underliv på mer än 24h