• MoaElis

Delbetalning, resurs bank?

Jag tänkte köpa en iPhone på delbetalning på netonnet och då är det via resurs bank. Men det står "kreditansökan nekas"... Jag har inga betalningsanmärkningar eller liknande och det är första gången jag väljer delbetalning. Har kontakt dem men inte fått svar så tänkte bara fråga om någon vet varför det inte fungerar? Om man måste föra över pengar eller något, ingen aning men det känns märkligt att det inte fungerar. Vill gärna köpa den idag så jag kan få den innan helgen... 

• Svar på tråden Delbetalning, resurs bank?
  • Tyrfing

Jag har fått uppfattningen om att du är rätt ung, gymnasieåldern? Har du nån stadig inkomst? 

• MoaElis

Jag pluggar och jobbar. Tjänar inte jättemycket men det står inget krav hur mycket man behöver tjäna. Det enda som de tittar på är betalningsanmärkningar etc vad jag kan läsa mig till. Jag kan köpa via klarna på mediamarkt också, det är bara det att där är det 149 kr i avgift+29 kr i månaden så blir nästan 500 kr extra... Resurs bank var det inga extra avgifter för delbetalning. Dock vill jag gärna ha den till helgen så kanske får bli så, resurs bank verkar vara svåra att få tag på. Och förmodligen får jag inte då, även om jag inte kan se någon orsak.

• Tyrfing

18 år och inga betalningsanmärkningar är grundkravet. 
    Men sen kan jag tänka mig att de tar hänsyn till väldigt låg inkomst i kombination med andra beviljade krediter/antal kreditprövningar osv. 

• Tyrfing

Tänk på att fredag är röd, så det kan vara väldigt svårt att få den innan helgen om du beställer över nätet. 

• MoaElis
    Jaha, läste bara att det stod 0:- på det valet. Då var klarna t.o.m billigare även om det blir en hel del extra men det är kanske värt det. Jo det var i så fall om jag beställde via netonnet då de hade expressfrakt.
  • Tyrfing
    MoaElis skrev 2017-01-04 18:15:54 följande:
    Jaha, läste bara att det stod 0:- på det valet. Då var klarna t.o.m billigare även om det blir en hel del extra men det är kanske värt det. Jo det var i så fall om jag beställde via netonnet då de hade expressfrakt.
    Det är 0 kr om man väljer att betala hela summan direkt (1 månads kredit), men att man kan välja längre avbetalningstid också. 
Svar på tråden Delbetalning, resurs bank?