• wvsmamma

Bröstreduktion med lyft

Önskar få alla era tankar kring bröstreduktion och lyft! Har två barn och känner oss klara, har alltid Enl mig haft en stor byst som påverkar mig i träning, med hudproblem och sexlivet. Har idag 75 H-ibland I beroende på modell. Va på vårdcentral idag och fick beviljat och skickat remiss till plastikenhet i Gbg! Har ni erfarenhet kring detta? Tankar? Funderingar? Tips? Vill veta allt från er som är proffs! Hoppas vi blir några som kan samtala????

• Svar på tråden Bröstreduktion med lyft
  • SJ80

Hej

Jag har för ca 6 veckor sen varit på konsultation hos en plastikkirurg angående en bröstförminskning.. Jag hade alla kriterier som man behövde ha för att bli beviljad en operation från landstinget.. Dvs ett BMI under 25, bröst som hade 800ml eller mer volym och fysiska besvär och en del psykiska besvär..

Är iallafall otroligt glad att jag fick den beviljad ???? Har såna problem med ryggvärk, ont i axlar och brottas med ständig spänningshuvudvärk.

Jag är 175cm lång och har 75G i bh stl.. På konsultationen uppmättes min volym till ca 950ml på var dera sida, det blir tungt att gå runt att bära på, så jag hoppas att min operations tid dimper ned snart i brevlådan.. Om man ska se till vårdgarantin så har det gått 90dagar den 28/2-17 så jag hoppas det blir av snart..

Tindra 020101 Oliver 090203
  • wvsmamma

Åh Grattis till dig! Han mätte aldrig min bröstvolym, mätte bara från halsgropen till bröstvårtan! Men tyckte ändå att besvären va tillräckliga för en operation. Vilket län bor du i?

Tänkte man kan ringa och se vad dom själva tror om tiden dit man skall få opereras!

Jag är ändå lite nervös inför narkos! Vet du om man åker hem samma dag?

• SJ80

Grattis till dig oxå, remissen! ????

Jag bor i Dalarna, så väntan är olidlig just nu. Allt jag gör är att söka en massa info på nätet. Scannar av allt här på familjeliv och på POF.se ????

Vill vara förberedd på allt som komma skall.

Ja du kan alltid ringa till ditt läns kir mott och kolla vad dom har för väntetider och kan dom inte svara så kan man alltid ringa till ditt läns Väntekansli. ????????

• SJ80

Jag vet att man kan opereras som dag.kir patient och då får man åka hem samma dag. Det är nog det vanligaste nu eftersom det verkar vara mycket platsbrist på sjukhusen runt om i landet.

Vilken län bor du i?

• wvsmamma

Ja! Jag bor i västragötalandsregionen och remissen gick till Göteborg.. men i all iver efter att ha fått remissen glömde jag fråga vart! Vc är privat nämligen, skall ringa vc imorgon och fråga vart remissen gick???? jag väntade tre månader på att få komma till vc och tyckte tiden sprang iväg så hoppas de går lika fort nu????

Har dom sagt hur op kommer gå till? Läkaren jag träffa på vc sa satt man kommer flytta upp bröstvårtan och lyfta bröstet och göra en mindre storlek och fylla ut med vävnad som blir över till en bra form????

• SJ80

Ja plastik kirurgen talade om hur operationen gick till, sen vet jag det sedan innan då jag är opsyrra ????

På mig kommer dom att ta bort bröstvävnad, flytta upp bröstvårtan och sen sy ihop till ett fint bröst. Har dock inte bestämt mig ännu för hur mycket jag skall ta bort... hade 950ml i vardera, funderar på om dom ska ta bort så pass att jag kommer ner i C/D kupa

Skulle man få känslan av att man gjort bort sig lite så finns det alltid bh-ar med push osv, men bara jag slipper all värk i rygg o axlar så är jag nöjd

• wvsmamma

Jaha kul! Är med syrra fast på Akuten???? hur snabbt fick du träffa kirurgen? Jag funderar med på en C/D kupa! Men vill att de ska se proportionerligt ut till kroppen!! Jag längtar så jag spricker???? vill kunna träna och leka med barnen utan att få ont och känna sig otymplig! Och kunna köpa en snygg bikini och kanske slippa byglar och breda band som spänner upp allt haha

• wvsmamma

Ser att det är många som läser???? inga fler som har gjort och har tips eller skall göra och vill följas åt????

• SJ80

Måste nog erkänna att jag använda mina kontakter för att slippa gå via VC ???? Så det gick väldigt fort för mig just på den biten... men om op kommer att bli inom vårdgarantin är svårt att säga då det är mindre plastik kirurger i tjänst just nu på vårdat lasarett. ????

Jag känner precis som du, längtar att få kunna röra sig fritt och utan att ha ständig värk. Att kunna få köpa en bh i "normal" butik som inte kostar skjortan för 1!

Att kunna få ha en normal kroppshållning, jag den positiva listan kan göras lång. Jag längtar verkligen efter min op nu och önskar att jag hade ett datum att se fram emot.

Hoppas det inte dröjer allt för länge för dig att få komma o träffa en plastik kir..

Jaaaa, verkligen många som läser! Vore kul om man va några stycken som bolla lite ????

• wvsmamma

Gud vad skönt att slippa vc, måste finnas någon fördel att jobba i vården???? finns ju så mkt snygga spetsbh:ar nu med.. provade en som fanns i min specialbutik men de såg inte klokt ut haha!

Vet du hur de är med smärta efteråt och ev sjukskrivning?

Svar på tråden Bröstreduktion med lyft