• wvsmamma

Bröstreduktion med lyft

Önskar få alla era tankar kring bröstreduktion och lyft! Har två barn och känner oss klara, har alltid Enl mig haft en stor byst som påverkar mig i träning, med hudproblem och sexlivet. Har idag 75 H-ibland I beroende på modell. Va på vårdcentral idag och fick beviljat och skickat remiss till plastikenhet i Gbg! Har ni erfarenhet kring detta? Tankar? Funderingar? Tips? Vill veta allt från er som är proffs! Hoppas vi blir några som kan samtala????

• Svar på tråden Bröstreduktion med lyft
  • SJ80

Vet att sjukskrivningen är allt ifrån 2-6v beror på vad han har för yrke. Jag tänker i vårat fall så lär det bli några veckor. Inga tunga lyft eller kraftiga ansträningar på 6-8v beror på lite hur man läker. Smärta vet jag inte, men vad jag har läst så ska det räcka med vanlig alvedon typ

Ja före o efter bilder kan vara kul att ha. På konsultationen så tar man före bilder och säkert efteråt oxå på återbesöket

Tindra 020101 Oliver 090203
  • wvsmamma

Ja de är ju rätt tungt mellan varven! Har barn på 4 år och 1 år så sambon får va hemma första veckan iallafall aå får man se sedan tänker ja!

Aa spännande, vill med dit känna som de förstå då känns mer påriktigt????

• Nicco123

Äntligen en tråd om detta!

Jag är 23 år och har storlek 70GG/H, jag var på konsultation för ungefär två år sedan. Jag hade inte helt bestämt mig innan för att jag absolut ville göra en operation men ville veta mer och vad de kunde göra. Tänker en del på eventuell amning samt att jag är rädd för resultatet...

När jag var på konsultationen visade en ganska barsk sjuksköterskan bild efter bild på dåliga resultat, förklarade verkligen ingående hur illa det kunde komma att se ut. Det fanns EN bild på ett någorlunda lyckat resultat och minst 15 på dåliga... Jag kände att hela kroppen skrek NEJ så jag gick inte vidare i prossencen. Jag tyckte då att det ar svårt att hitta bilder på nätet som va relevanta så jag hade en del förväntningar på att få se en del före och efterbilder på normala fall. Jag förstår att de måsta tala om eventuella konsekvenser men att lägga 70% av tiden till det var kanske inte optimalt. Jag var så ledsen när jag gick därifrån...

Hur var era konsultationer?

Jag lider dock mer och mer för varje år som går av smärta i nacke och axlar, tänker att jag ska träna och gå ner i vikt och på den vägen minska dem med det går inge vidare... så jag funderar på att gå dit igen och kanske genomföra en operation...

• MissLiilo

Jag har inte fått det beviljat, men funderar på att se om jag kan få gjort en bröstreduktion och lyft. Har idag efter två barn storlek 70J och en del smärtor i rygg/axlar/nacke. Känner också att storleken och framför allt längden på brösten påverkar mig psykiskt.

Var det svårt att få operation beviljat? Bör man vänta tills man är klar med barnafödandet? Vi är inte helt säkra på än om vi vill ha en trea eller inte..

• SJ80

Min konsultation med plastik kirurgen gick jättebra. Han informerade om ingreppet, mätte brösten i skålar och jag fick berätta hur det kändes. Jag hade inga problem att få det beviljat och då fick jag inte det bara för att jag är opsyrra o han kirurg, och för att vi jobbar ihop.

Han bedömde mig som vilken patient som helst...

Tycker inte det borde va några problem för er tjejer Nico123 och Miss Liilo att få det beviljat..

Nico123, tråkigt att du blev ialla bemött vid den förra konsultationen.. Men hoppas du tar dig mod till att försöka en andra gång

Miss Liilo, hade jag varit du så hade jag gått på en konsultation.. Om ni inte är säkra på en 3:a så kör på en konsultation.

Även om ni bestämmer er för en 3:a så kan det inte bli "värre" än vad det är idag..

Tindra 020101 Oliver 090203
  • emseli
    wvsmamma skrev 2017-01-04 18:33:05 följande:

Önskar få alla era tankar kring bröstreduktion och lyft! Har två barn och känner oss klara, har alltid Enl mig haft en stor byst som påverkar mig i träning, med hudproblem och sexlivet. Har idag 75 H-ibland I beroende på modell. Va på vårdcentral idag och fick beviljat och skickat remiss till plastikenhet i Gbg! Har ni erfarenhet kring detta? Tankar? Funderingar? Tips? Vill veta allt från er som är proffs! Hoppas vi blir några som kan samtala????

grattis till dej! va roligt att du ska få det fixat så att du slipper dom där problemen.

jag har 3.6kg övervikt o ska ansöka om förminskning när dom har försvunnit, förhoppningsvis till hösten. 150cm lång o en strl på 60-65 I känns ju mindre roligt, speciellt på somrarna. skjortor ser ju helt mupp ut! räcker dom över tuttarna så kan den undre delen lindas två varv runt magen haha.

vad sa du till vc? mätte dom eller ställde frågor bara? att ni känner er klara med era barn underlättar ju. jag som inte vill ha barn är rädd att dom ska säga nej trots att mycket annat stämmer in på kraven

• Anonym (K)
    emseli skrev 2017-01-11 06:02:07 följande:

grattis till dej! va roligt att du ska få det fixat så att du slipper dom där problemen.

jag har 3.6kg övervikt o ska ansöka om förminskning när dom har försvunnit, förhoppningsvis till hösten. 150cm lång o en strl på 60-65 I känns ju mindre roligt, speciellt på somrarna. skjortor ser ju helt mupp ut! räcker dom över tuttarna så kan den undre delen lindas två varv runt magen haha.

vad sa du till vc? mätte dom eller ställde frågor bara? att ni känner er klara med era barn underlättar ju. jag som inte vill ha barn är rädd att dom ska säga nej trots att mycket annat stämmer in på kraven

Dom verkade inte bry sig alls huruvida man va klar med barn eller inte. På min konsultation sa personen tydligt att det med största sannolikhet inte kommer gå att amma men frågade ingenting om ifall jag ville ha barn. Tror inte dom får grunda sitt beslut på det faktiskt. Har du ont/ psykiska besvär, tillräckligt stora bröst och ett BMI inom ramarna för deras regler så är du nog i hamn.
  • wvsmamma

Jag sa inget speciellt han tyckte att brösten va stora för kroppen och att jag med mina besvär va beviljad att göra de enligt honom. Men han godkände inga som ville ha flera barn då dom oftast kom tillbaka efter amning (om de funkat) och ville göra om.. men är säkert olika läkare

• emseli
    Anonym (K) skrev 2017-01-11 08:29:00 följande:
    Dom verkade inte bry sig alls huruvida man va klar med barn eller inte. På min konsultation sa personen tydligt att det med största sannolikhet inte kommer gå att amma men frågade ingenting om ifall jag ville ha barn. Tror inte dom får grunda sitt beslut på det faktiskt. Har du ont/ psykiska besvär, tillräckligt stora bröst och ett BMI inom ramarna för deras regler så är du nog i hamn.
    vilken tur du hade med läkare. man har ju hört folk berätta att läkaren inte velat remittera barnlösa eftersom risken finns att amningen inte funkar. men som du säger så ska ju det inte vara ett av kriterierna, att vara färdig med barnafödandet
  • emseli
    wvsmamma skrev 2017-01-11 22:00:18 följande:

Jag sa inget speciellt han tyckte att brösten va stora för kroppen och att jag med mina besvär va beviljad att göra de enligt honom. Men han godkände inga som ville ha flera barn då dom oftast kom tillbaka efter amning (om de funkat) och ville göra om.. men är säkert olika läkare

jaha ok. ställde han frågor eller bara mätte så som du skrev?

ja jo, men om man gjort en förminskning o sen vill ha fler barn? man kan ju aldrig vara säker på om patienten är helt färdig me den biten
Svar på tråden Bröstreduktion med lyft