Varför faller jag för känslomässigt otillgängliga män?
Jag har varit i tre längre förhållande och i samtliga har jag känt mig känslomässigt otillfredsställd. Till den grad att jag tvivlat på om det är jag som har ett orimligt närhetsbehov. Har kommit fram till att nej, närhet och ömhet bör finnas i ett förhållande även utanför sovrummet.
Mina tre relationer liknar varandra. Männen har utåt sett varit självsäkra, charmerande, sociala och intelligenta -vilket jag attraheras av. De har tagit initiativ till att dejta, uppvaktat, förälskelsefasen har varit fantastisk med mycket närhet och kärlek. Efter ca sex månader förändras de. De visar ingen kärlek längre, inte hålla handen, inga kramar, inga smekningar, inga kyssar -förutom om de vill ha sex förstås. Men utan vardagsnärheten försvinner min sexlust och en negativ spiral drar i gång som slutar med separation. Jag upplever också att de saknar känslodjup, "varför ska man prata om sånt ologiskt" och om jag nån gång blir leden och gråter (som de aldrig gjort) vänder de ryggen till och låtsas inte om mig. Alla tre hat varit väldigt dominanta och velat bestämma allt. Inte svartsjuka men har känt att de inte sett oss som jämlikar. Jag ger nog ett ganska blygt intryck i början men tar för mig bättre när jag lär känna personerna. Inte så att jag är dominant.. utan mer "normal". Vet inte om det kan spela nån roll för att jag hamnar med män som är fel för mig. Någon som har tips på hur jag vänder detta och hittar någon som inte är rädd för känslor?