• Sommargrodan

Barnsvagnstips.Bäst märke? Bugaboo?

Hej!

Vilken barnvagn/märke tycker Ni är bäst?

Någon som har erfarenhet av Bugaboo vagnarna? Buffalo eller cameleon3? Vilken sort är bäst isåfall? Mest för att köra vagn i stan.

• Svar på tråden Barnsvagnstips.Bäst märke? Bugaboo?
  • ika_109

Har ingen erfarenhet av Bugaboo förutom att jag älskar funktionen att man kan göra dubbelvagn till en singelvagn men tycker priset är orimligt dyrt för en vagn.

Gillar både Kronan och Emmaljunga, härliga köregenskaper med mycket fjädring och rejäla tåliga vagnar. Det som har varit viktigt hos oss är att det finns möjlighet till fullt liggläge och inte en ergonomisk sits. Gillar också Kronans ergonomiska handtag som är jätteskönt att hålla i.

Bara att kasta sig ut i vagndjungeln och testa.. alla gillar olika och har olika behov. Kör hårt!

• Anonym (Bugabootorsk)

Hej!

Har haft en donkey men har idag en Buffalo och en Bee3. Ingen erfarenhet av Cam3 men den ska väl vara bra för stadskörning. Dock älskade jag min donkey med sidofacket och den fungerade toppen i sthlms innerstad. Prisvärdast är att beställa från Holland! Mitt tips är att provköra olika vagnar hos någon återförsäljare!

Lycka till! :)

• Anotherone

Jag har ingen erfarenhet av Bugaboo, för mig faller den på utseendet
    Jag är mer en Emmaljunga-människa tror jag och vi är ute efter en fyrhjulig och stabil vagn så vi kör på Emmaljunga City Cross med liggkorg. Vi hade en sån till vårt första barn och tyckte väldigt mycket om den.

• Anonym (J)

Jag tror inte att Bugaboo är "bäst". Men den har ett högt pris pga sitt märke och har blivit en skrytvagn för snobbar och andra märkeskåta människor som klär sina bebisar i Ralph lauren. Om du verkligen vill ha den "bästa" vagnen så får du väl välja den som är bäst i test för 2016, dvs britax smile 2 eller den dyrare Cybex priam.

Jag själv är förälskad i britaxen.

• Kattis1245

Jag är den som bryr mig minst om märken o vad jag gör för intryck.

Vi har dock en Buffalo och jag fullkomligt älskar den

Så smidig i affärerna och på "landsbygden"

Lätt att fälla i hop och ta isär och att köra

Min dotter älskar sittdelen, jag har en kompis som har britax och den går inte att köra på varken grus eller kullersten för den skakar så

Lyssna inte på andra utan ta den som du gillar att köra

• Anonym (cam3)

Vi har en Cameleon 3 och är inte alls nöjda. Den är smidig att köra i affärer, visst. Men den är supersvår att fälla ihop varje gång man ska åka bil, den gnisslar i hjulen så att de måste smörjas ofta, bromsvajern har gått sönder helt två gånger, nu har vi inte ens bemödat oss med att fixa den, och framhjulen är inte så hållbara som det sägs, de är jätteknöliga och nedslitna (vår dotter är 2,5 år nu). Dessutom lossnar kardborrbanden på förvaringskorgen under vagnen, och hela vagnen tippar lätt om man hänger en tung väska på handtaget och barnet kliver ur vagnen. Suffletten blir solblekt fort och parasollet gick sönder. :) Det finns såklart många bra saker med vagnen också men tänkte att du skulle få veta detta primärt.

• vadelma

Efter några vändor i olika babybutiker har vi förstått att Bugaboovagnar är de som får allra flest reklamationer. (Delar som inte sitter ordentligt/går av, suffletter som bleks i solen och hjul som vobblar.)

Vi har börjat fundera på Cybex Priam som den premiumvagn som blivit bäst i test. Någon som har någon erfarenhet av den?

• Fairydust

Jag har haft många olika vagnar men har alltid kommit tillbaka till Bugaboo. Camens små hjul fram kan vara lite svåra i snö, jag gillar nog Donkey bäst. Den känns visserligen lite bred (främst när jag åker buss) men är väldigt smidig annars. Gillar Buffalo också, den är lite mer rejäl men inte riktigt lika lättstyrd som Donkey. Fast ingen stor skillnad. Har aldrig behövt reklamera något.

• Anonym (åsa)

Har precis köpt en Britax Smile 2. Fått bäst i test och bara bra recensioner vad jag kunde hitta. Provkörde många fler men det var den här vi fastnade för. (Smidig, stabil, lätt att fälla ihop och passar båda föräldrarna höjdmässigt.)

Svar på tråden Barnsvagnstips.Bäst märke? Bugaboo?