• Mojligtvisgravid

    Inbillande testnarkoman?

    Hej alla glada här på FL!

    Först önskar jag alla en god fortsättning!

    Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

    Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

    Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

    Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

    Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

    Väntar ivrigt på era svar!



  • Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (En till testgalning)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-27 16:10:30 följande:

    Nja då hade jag haft ont av att kissa, det har jag inte. Känns bara som om livmodern är fylld med luft eller vatten. Något i den stilen :P


    Säkert hormonellt, det kanske går över om några veckor för att komma tillbaka sen när bebisen ligger o sparkar på kissblåsan :)

    Vi kör nog på ikväll igen, sen är det bara att vänta o se.. fick starkare på Stickan nyss och mer känningar sen ska jag låta mannen va i några dagar.. haha..

    och nu kan jag inte testa mer för jag använde upp den sista äl Stickan.. testgalning som sagt! :)
  • Mojligtvisgravid

    Ok nu så har min sambo kräkts och jag har feber, vi har blivit matförgiftade.... jag försöker inte att stressa upp mig för bebisen men mina mammainstinkter säger: LEVER HAN?!

    Tog ett nytt test idag, nu kan man se att det är rosa, utan redigering.

    Så troligen så lever han/hon?







  • Anonym (En till testgalning)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-28 06:18:39 följande:

    Ok nu så har min sambo kräkts och jag har feber, vi har blivit matförgiftade.... jag försöker inte att stressa upp mig för bebisen men mina mammainstinkter säger: LEVER HAN?!

    Tog ett nytt test idag, nu kan man se att det är rosa, utan redigering.

    Så troligen så lever han/hon?


    Det är nog ingen fara! Grattis!! Nu syns det tydligt!!

    Här är dagens äl test ett annat märke, men svagare idag, vad tror ni?

    Stickan från igår kväll det andra från Apoteket är taget nyss.

  • TheKlister1990
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-28 06:18:39 följande:

    Ok nu så har min sambo kräkts och jag har feber, vi har blivit matförgiftade.... jag försöker inte att stressa upp mig för bebisen men mina mammainstinkter säger: LEVER HAN?!

    Tog ett nytt test idag, nu kan man se att det är rosa, utan redigering.

    Så troligen så lever han/hon?


    En vanlig matförgiftning är inte farligt för ett embryo det är listeria som kan ge missbildningar (har jag för mig).
  • Anonym (Hej)


    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?
  • Anonym (En till testgalning)
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:

    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?


    Hur nära bim är du? Jag blir inte klok på äl testerna faktiskt :S
  • becca90
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:

    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?


    Jag har samma som dig!
  • Anonym (En till testgalning)
    DevilsDaughter skrev 2017-01-27 13:37:52 följande:

    Ja, om det inte är så att ni har lust i kväll så är det nog bättre imorgon än idag skulle jag tro, då har ni säkrat in en längre period.

    När man plussar beror också hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen ökar hcg. Om vi säger att du har 10 dagars lutealfas och ägget fäster på dag 3 efter ÄL (vilket är väldigt tidigt) så kan du mkt väl plussa flera dagar innan BIM. Men fäster det på dag 8 tex så hinner du nätt och jämnt bli gravid innan din mens ska komma och du kommer då inte testa positivt innan BIM. 

    Jag har blivit gravid många gånger och har testat extremt mkt med ÄLtest och jag har alltid 10 dagar mellan ÄL och mens, dock varierar menscykeln mellan 25-29 dagar. Känner även av min ägglossning mycket tydligt. Får så ont att jag knappt kan röra mig. Detta sker vanligtvis ca 10-12 timmar efter positivt ÄLtest. Med ett av barnen så plussade jag ÄL+7, alltså 3 dagar innan BIM. Men denna sista gången så plussade jag inte förens dagen efter BIM och då var det med ett testa tidigttest som mätte 10mlu, tog ca en vecka till innan jag plussade med vanligt test som mäter 25. 

    Ja, tycker absolut du kan köra utan ÄLtest sen! Viktigt då bara att sprida ut sexet lite, bättre varannan till var tredje dag istället för att peppra då man tror att ÄL är.


    Idag har äl testen varit svagare än på flera dagar, kan man då anta att äl blev under natten eller under dagen?
  • DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-28 18:53:18 följande:
    Idag har äl testen varit svagare än på flera dagar, kan man då anta att äl blev under natten eller under dagen?
    Ja så borde det vara!
    Anonym (Hej) skrev 2017-01-28 14:03:00 följande:
    Hej! Jag har en fråga ang ältest. Jag hade utslag på det, som ni kan se, första testet. + äl känningar. Nu har det visat positivt i tre dagar igen.. dock syns inte dagens test på bilden. Har jag en andra ägglossning? Är det fel på testen?
    Är det ett ÄL-test per dag? Eller hur många dagar rör det sig om? 
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?