Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

De säger snippa fast jag bett dem låta bli!

Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 18:41:32 följande:
    För henne är det en fiffi.
    Ordet snippa är så gräsligt och fult, jag vill inte kalla hennes underliv för någon som låter snuskigt!

Så nej, det är en fiffi.
    Ja och?
    Jag anser att du är otroligt obstinat, och verklighetsfrånvänd som inte förstår att  ett barn kan hålla två saker i huvudet. Det går för barn att tänka "på dagis säger man snippa" och hemma säger man "fiffi".

Bara för att du subjektivt tycker snippa är fult är bar dina egna problem, det ger dig ingen rätt att tvinga omgivningen att agera efter din subjektiva tycke och smak, nej inte ens mot ditt barn.

Fiffi; får mig att tänka på en pudel som en fransyska äger..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamman) skrev 2017-01-05 19:41:19 följande:
    Som sagt är det fler barn som säger fiffi.
    Fiffi är inte vårt hittepåord för underlivet.
    Nej ingen som sagt det heller.

Men Fiffi likväl ett pudelnamn.

Och Fiffi är även det amerikanska namnet, av kriminella män i fängelserna, om deras hemmagjorda lösfittor (toarulle, latexhandske och lotion) de använder för att runka med.

Kan så vara, nu ska dottern ändå sluta där så nu kan de snippa på så mycket de orkar.
    Jasså du upptäckte att personalen inte vill låta deras verksamhet kretsa kring dig och dina hangups och vill vara dig till lags?

• EnAnonumius
    Froken Lokens skrev 2017-01-05 20:29:03 följande:
    Tråden ligger i sandlådan gott folk.
    Ja den blev flyttad till sandlådan. Den startade inte i sandlådan.
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-01-05 23:05:57 följande:
    Ja, NU gör den det. Det gjorde den inte för ett par timmar sedan.

Ett par tips från mig när det gäller att ropa "sandlåda", och jag skriver detta då jag även såg tråden om den unga tjejen som förlorat sin pappa och fått ta en massa ansvar hon inte ska behöva ta, som hamnade i sandlådan.

Tips 1: Om tråden är startad av en anonym användare så är den startad i Allmän debatt, eller i KR, för man KAN inte starta trådar anonymt i Sandlådan.

Tips 2: OM tråden är startad anonym och ligger i sandlådan så har NÅGON anmält den till modsen som har flyttat på den UTAN att TS har kunnat styra över det, så även allvarliga trådar kan hamna i sandlådan för att NÅGON tycker tat det är "ljug" eller "orimligt" eller "troll". TS har ingen "say". Så tänk tre gånger.

Tips 3: OM TS försvinner från en tråd sedan den hamnat i sandlådan så ebhöver det inte betyda att TS "flyr" för att TS blev "påkommen", utan det är så att man inte kan vara anonym i sandlådan, inte TS och ingen annan. Känsliga saker som hamnar i sandlådan kan göra att TS drar sig ur för att TS inte längre kan vara anonym.

Med det inte sagt att just denna tråd är sann, men som sagt. bara för att en tråd ligger i Sandlådan NU betyder inte att den gjort det hela tiden.

(btw, så såg jag även att den där tjejen skrev en tack-tråd i KR. Hennes tråd var förmodligen sann, men någon anmälde den till modsen ändå.)
    Precis.

Fast tydligen är det enklare att ropa "troll", "den ligger i sandlådan", eller "ts blivit påkommen" i stället för att stanna upp och reflektera en smula hur "ser det ut" är TS vid sitt nick eller har ts ett  alias med "Anonym( nick)".

• EnAnonumius
    Froken Lokens skrev 2017-01-06 11:09:30 följande:
    Jag "ropade sandlåda" då den faktiskt låg i sandlådan.
    Ja och det är ju inte i sandlådan startades så bara för att den blev flyttad dit så kommer det ju knappast att sluta att diskuteras på en HALV seriös nivå.
  • EnAnonumius
    monkees skrev 2017-01-06 08:27:08 följande:
    Tur det inte var sådant fokus på könsdelarna när mina barn gick på förskolan. Det skulle oroat mig enormt. Man har ju läst om fasansfulla händelser med pedofiler på förskolor (sällsynt men förekommer) och skulle det tjatats om mina småflickors könsdelar så skulle jag bytt dagis.
    Pedofiler kommer alltid att vara ett problem, För den saken skull så behöver man inte sluta att diskutera andra relevanta saker med som har med barn att göra.

• EnAnonumius
    AnkiC skrev 2017-01-06 15:00:12 följande:
    Nä det är ju just det. Det blir en big deal när barnen hör 29 olika namn på könet. Fiffi, mus, snuffla, smula, kissemurra och annat tramsigt och löjligt. Då får man börja diskutera. Har man ett namn blir det ingen diskussion. Då vet man vad det heter från början. Sån tur de flesta fattar det! Feminist eller ej.
    Ja, och skulle alla föräldrar ha en "kravlista" på hur man skulle "prata med deras teling" så blir det ju fan inte mycket över till aktiviteter heller för barnen.
  • EnAnonumius
    AnkiC skrev 2017-01-06 20:54:01 följande:
    Kanske ska ha det som en punkt på inskolningssamtalet. "Vad ska vi kalla ditt barns könsorgan?" Sen får vi ha skrivna kom-ihåglappar så vi inte glömmer. Kanske på varje barn eller i en pärm. En lista på väggen kanske? smile2.gif
    Ha ha, det hade fan varit nått.
    Eller be färäldran att de tröjor de har på barnen, har tryck på tröjan en lista över "godkända ord". 
Svar på tråden De säger snippa fast jag bett dem låta bli!