• Tow2Mater

Min man sover dåligt pga mina snarkningar :-(

Anonym (Nyfiken Gul) skrev 2017-01-06 21:38:04 följande:
    Procent på vinet och mängd i glaset?
    Jag skulle dock föreslå en ordentlig grogg till mannen, med hög % halt, så sover han nog bättre.
  • Tow2Mater
    Plupp73 skrev 2017-01-07 01:24:04 följande:

Säger man 5-8 glas/vecka är det vanligen oftast den högre siffran. De flesta underdriver sin rökning och sitt alkoholintag ....

Genom dig själv känner du andra, eller?

• Tow2Mater
    Plupp73 skrev 2017-01-07 11:47:18 följande:
    Genom mitt yrke, som jag haft i många år, kommer jag i kontakt med människor som på olika sätt befinner sig i psykiskt och fysiskt belastade situationer. Avseende mängd så uppger de allra flesta vuxna att de dricker en mindre mängd alkohol än de gör - underdriver.
    Om du jobbar i ett yrke som har att göra med personer som har olika beroenden är det ju inte konstigt att just Din verklighet/grupp av referenspersoner upppger att de dricker en mindre mängd alkohol än de faktist gör. Men att från det anta att alla (med och utan alkoholproblem) i samhället gör likadant, är gaska ignorant faktist.

Själv gör jag ofta tvärtemot; jag säger t ex till min doktor att jag dricker mer än jag gör (överdriver) för att få hans/hennes reaktion och råd, och se om de stämmer med vad jag själv anser (eller inte).
Svar på tråden Min man sover dåligt pga mina snarkningar :-(