• Lillaknytet2017

Har jag ett pågående missfall eller vad händer?

Hej alla! Glad
    I förrgår plussade jag, först 1 gång på RFSU- sticka med 2 mkt svaga streck. Åkte direkt och köpte clearbluetest och plussade igen, samma kväll. Morgonen därpå, dvs igår morse gjorde jag ytterligare ett test, denna gången med ett mycket tydligare plus. Igårkväll gjorde jag ett clearblue digitaltest som också visade att jag är gravid, 1-2 veckor. Med andra ord är jag i vecka 3-4 om jag förstått rätt? 

Igår hade jag små lätta brunaktiga flytningar. Syntes mest när jag torkade mig, men även lite i trosorna på kvällen men fortfarande bruna. Idag har de fortsatt, men har nu under förmiddagen övergått till lite med rödaktiga. Det är inte mycket, men det var rött när jag torkade mig, och har varit och "dubbelkollat" flera gånger under förmiddagen genom att torka mig för att se om det fortfarande varit blod på pappret, vilket det varit. Nu verkar det inte ha kommit sådär "mycket" blod som förut utan det var endast ljusrosa när jag torkade mig efter toalettbesök. Hur som helst så är jag sjukt orolig. Jag har även en molande värk i magen (känns som mensverk ungefär) och det, i kombination med blödningarna gör mig galen. 

Jag vet att jag är väldigt tidigt in i graviditeten, men både jag och sambon blev så lyckliga av plussen häromkvällen att jag innerligt önskar att inget är fel. Värt att tillägga är att detta är första barnet och vi är relativt unga. Jag snart 23 och han 26, 

Någon som varit med om liknande? Jag har läst att det ju är helt normalt att blöda i början, men jag blir inte lugn ändå.... Är jätterädd. Borde jag åka till akutgyn? 
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-06 13:15
    Bör tilläggas att vi hade sex igårkväll. har läst att det kan göra att man blöder lite extra.

• Svar på tråden Har jag ett pågående missfall eller vad händer?
  • Jag är bara jag

Kan mycket väl vara bara slemhinnorna som blöder. Det är vanligt som gravid. Även andra oförklarliga och ofarliga blödningar är rätt vanligt. Hade jag v.7 och 18 och det gick vägen ändå. Vid pågående missfall blöder man betydligt mer och har ofta ont så så långt behöver det inte alls betyda m.f för dig. Håller en tumme!

• GrönaDruvan

Kan ju vara vilket som...mitt missfall började så, nästan direkt efter jag plussat. Det är väl en av de vanligaste missfallen, att man får det typ i samband när man ska ha mens egentligen. Hade ni inte försökt få barn, så hade du aldrig tänkt på att du var gravid.
    MEN det kan ju också vara en vanlig blödning! Tyvärr är det ju bara att vänta och se...
    Vet hur jobbigt det är, men skulle det vara missfall så kommer ditt plus försvinna ganska snart eftersom det blev så tidigt.
    Håller tummarna att allt är bra!

• GrönaDruvan
    Jag är bara jag skrev 2017-01-06 13:22:46 följande:

Kan mycket väl vara bara slemhinnorna som blöder. Det är vanligt som gravid. Även andra oförklarliga och ofarliga blödningar är rätt vanligt. Hade jag v.7 och 18 och det gick vägen ändå. Vid pågående missfall blöder man betydligt mer och har ofta ont så så långt behöver det inte alls betyda m.f för dig. Håller en tumme!

När jag fick missfall så tidigt hade jag inte det minsta ont. Var som en vanlig mens.
    Däremot när jag fick missfall i vecka 9 så gjorde det djävulskt ont. Som värkar.
  • Jag är bara jag
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 13:32:25 följande:
    När jag fick missfall så tidigt hade jag inte det minsta ont. Var som en vanlig mens. Däremot när jag fick missfall i vecka 9 så gjorde det djävulskt ont. Som värkar.
    Mina tidiga har gjort jätteont. De sena har jag nästan svimmat av.
  • lililil

Jag har haft blödning tidigt i graviditet och det har både vart "ofarligt" och början till missfall. Förhoppningsvis beror din blödning på sexet, om jag var du skulle jag avvakta med att åka till gynakuten, dels eftersom det är så tidigt kan de iaf inte se om det är en fortgående graviditet, hjärtat ser man inte aktiviteten på förrän i vecka 6, och OM det skulle vara ett missfall kan de iaf inte göra nånting. Förlåt att jag låter krassoch lite hård, men har själv vart med om det och jag vet hur jobbigt det är och hur orolig man blir. Om blödningen ökar (och med färskt blod) och/eller du får jätteont i magen tycker jag du ska kontakta vården! Lycka till och håller tummarna för att det inte är nån fara!

• Lillaknytet2017
    Jag är bara jag skrev 2017-01-06 13:22:46 följande:

Jag hoppas verkligen att det är det som är förklaringen till mina blödningar. De har faktiskt avtagit nu, och nu kommer det bara brun/rött när jag torkar mig. dvs inget i trosorna eller så. Det är liksom som om det är gammalt blod. Däremot har jag som mensverk i magen. Molande, i princip hela tiden utom när jag rör på mig, så det har blivit lite promenader idag. Hade du någon smärta i magen samtidigt som du blödde? 
  • Lillaknytet2017
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 13:31:17 följande:

Kan ju vara vilket som...mitt missfall började så, nästan direkt efter jag plussat. Det är väl en av de vanligaste missfallen, att man får det typ i samband när man ska ha mens egentligen. Hade ni inte försökt få barn, så hade du aldrig tänkt på att du var gravid.
    MEN det kan ju också vara en vanlig blödning! Tyvärr är det ju bara att vänta och se...
    Vet hur jobbigt det är, men skulle det vara missfall så kommer ditt plus försvinna ganska snart eftersom det blev så tidigt.
    Håller tummarna att allt är bra!

Jag hoppas verklige att det bara är en vanlig blödning. Får avvakta som du säger och testa igen om några dagar. 
  • Lillaknytet2017
    lililil skrev 2017-01-06 13:45:10 följande:

Jag har haft blödning tidigt i graviditet och det har både vart "ofarligt" och början till missfall. Förhoppningsvis beror din blödning på sexet, om jag var du skulle jag avvakta med att åka till gynakuten, dels eftersom det är så tidigt kan de iaf inte se om det är en fortgående graviditet, hjärtat ser man inte aktiviteten på förrän i vecka 6, och OM det skulle vara ett missfall kan de iaf inte göra nånting. Förlåt att jag låter krassoch lite hård, men har själv vart med om det och jag vet hur jobbigt det är och hur orolig man blir. Om blödningen ökar (och med färskt blod) och/eller du får jätteont i magen tycker jag du ska kontakta vården! Lycka till och håller tummarna för att det inte är nån fara!

När du hade det tidigt vid graviditet, hade du som molande mensverk i magen samtidigt? För det har jag nämligen. Däremot har blödningen avtagit och är mer som gammal mens som är brunröd, det är alltså inget som verkar vara färsktGlad
  • Jag är bara jag
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-06 17:26:32 följande:
    Jag hoppas verkligen att det är det som är förklaringen till mina blödningar. De har faktiskt avtagit nu, och nu kommer det bara brun/rött när jag torkar mig. dvs inget i trosorna eller så. Det är liksom som om det är gammalt blod. Däremot har jag som mensverk i magen. Molande, i princip hela tiden utom när jag rör på mig, så det har blivit lite promenader idag. Hade du någon smärta i magen samtidigt som du blödde? 
    Vid missfallen smärta, inte denna graviditet som gick vägen. Men molvärk är normalt det också så så länge man inte har väldigt ont och annorlunda smärta än molvärk brukar det vara lugnt.
  • Lillaknytet2017
    Jag är bara jag skrev 2017-01-06 17:47:02 följande:
    Vid missfallen smärta, inte denna graviditet som gick vägen. Men molvärk är normalt det också så så länge man inte har väldigt ont och annorlunda smärta än molvärk brukar det vara lugnt.
    Jag får väl helt enkelt avvakta och ta ett nytt test, hoppas på det bästa men ändå inte hoppas för mycket ändå.. Obestämd 
Svar på tråden Har jag ett pågående missfall eller vad händer?