• TarGh

Röd dag

Hej..

Jag var tvungen att vabba idag för första gångenmen då var jag på jobbet i en timme två.. Min fråga är eftersom idag är röd dag och jag jobbar inom handel, kan man begära om dubbelt betallt från försäkring kassa??  Eller får man vanligt betalt..  

• Svar på tråden Röd dag
  • Monchichier

Allstå på riktigt? Din sgi är ju uträknad efter vad du får i lön och då är all ob, övertid och ersättning för röda dagar inräknad i det.

• modsey

Tyvärr inte, sgi är samma oavsett dag.

• TarGh

Nej... Oben är inte inräknad eftersom jag får timlön och inte månadslön

• Monchichier
    TarGh skrev 2017-01-06 19:17:56 följande:

Nej... Oben är inte inräknad eftersom jag får timlön och inte månadslön

Jo den är inräknad. Försäkringskassan går ju efter den årsinkomst du haft. Och du har fått ob någon gång de senaste tolv månaderna du jobbat, eller hur?

Som en liten parentes så brukar man sällan inom handeln få ob och övertidsersättning när man har månadslön.
  • Linnis92
    Monchichier skrev 2017-01-06 19:24:59 följande:

Jo den är inräknad. Försäkringskassan går ju efter den årsinkomst du haft. Och du har fått ob någon gång de senaste tolv månaderna du jobbat, eller hur?

Som en liten parentes så brukar man sällan inom handeln få ob och övertidsersättning när man har månadslön.

Precis! OB ska vara inräknat. Är den inte det så bör du uppdatera din lön på deras hemsida. Och nej, du kommer inte få pengar retroaktivt för att du ev. uppgivit fel lön
Svar på tråden Röd dag