• Anonym (Fy!)

Män med bekräftelsebehov!

Min sambo lägger dagligen ut instagrambilder på sig själv i olika positioner. Jag hatar det så jag spyr! Det är omanligt, barnsligt och töntigt! Dessutom känns det som han fiskar efter komplimanger från de tjejer han har där! Letar han kanske andra?!

Är det fler som inte gillar detta? Jag förstår inte detta behov av att lägga upp bilder på sig! Han har ju dessutom mig så ger honom tonvis med uppmärksamhet, räcker inte det?! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-07 14:12
    Han har precis tagit bort mig från sin instagram för att jag anklagat honom för att flirta runt då nya tjejer var och varannan dag lagts på kontot.

• Svar på tråden Män med bekräftelsebehov!
  • Anonym (Kille)

Haha :) vilken man. Jag förstår vikten av spännande bilder i sociala medier om man är singel, men i ett förhållande förstår jag faktiskt inte.

Lägger jag ut något så är det väl nån bild på semestern, eller något bygge på hemmafronten... men jag är själv väldigt sällan med på bilden ens.

Kanske fiskar han lite, eller så är det som du säger ett stort behov av extern bekräftelse från andra.

• Anonym (Man+40)

Hehe, och det kom från en kvinna, en representant för det kön som lägger ut merparten träningsbilder i de nya tajtsen!

Spänn av...

• Anonym (Z)

Ställ din fråga i helkroppstråden och intima bilder här på familjeliv, där finns det experter på att vara upptagen och lägga ut bilder som kan svara på dina frågor.

• Anonym (Sigge Fröjd)

Sök orsaken till bekräftelsebehovet i tonåren.En längtan efter ömhet och närhet till tjejer som av olika anledningar inte blir uppfyllda.

Jag själv längtade efter en relation från 14 till 22 års ålder.

Jag har alltså ett stort bekräftelsebehov också.

Det yttrade sig i jakt på krogen. Och otaliga är de tjejer som bekräftade mig under den perioden (runt 30).

Nu har jag ändrat mitt beteende. Jag vet att det inte är rätt och har alltså slutat. Men behovet finns där och ligger o väntar på att bli uppväckt. Man är som en gammel alkis.

• John22

Ja, otroligt barnsligt och tramsigt när både män och kvinnor fiskar efter komplimanger för sitt utseende. De är ofta väldigt talanglösa och tråkiga personer som ägnar sig åt detta eftersom de på grund av sitt utseende aldrig behövt utveckla en intressant personlighet.

• Anonym (Sigge Fröjd)
    John22 skrev 2017-01-07 07:49:56 följande:

Ja, otroligt barnsligt och tramsigt när både män och kvinnor fiskar efter komplimanger för sitt utseende. De är ofta väldigt talanglösa och tråkiga personer som ägnar sig åt detta eftersom de på grund av sitt utseende aldrig behövt utveckla en intressant personlighet.

Det är lätt att se ner på oss. Vi har ingen annan talang än den fysiska utrustningen, Man försöker att bli duktig inom många områden såsom musik, sport och hög utbildning. Men man blir ständigt en looser trots att man lägger en massa tid och kraft på att träna och förkovra sig.

Då är det roligt att få dessa timmar på krogen med angenämt damsällskap.Får en att förtränga sitt självförakt en liten stund i alla fall.
  • Robert 832

Bekräftelsen handlar om motivation att fortsätta träna etc.
    Folk underskattar andras behov av bekräftelse. Alla vill stå ut på nått sätt, vissa genom att posta massor av inlägg från semestern och berätta om hur främmande kultur har berikat deras liv etc.
    Andra genom ett köp av vrålåk osv. Bekräftelsebehovet finns i oss alla men tar form på olika sätt.
    Tycker du bör hitta ett sätt att acceptera och göra nått positivt av det, inkludera dig själv istället för att ta bort nått som är viktigt för honom.

• Anonym (Fy!)
    Robert 832 skrev 2017-01-07 12:09:18 följande:

Bekräftelsen handlar om motivation att fortsätta träna etc.
    Folk underskattar andras behov av bekräftelse. Alla vill stå ut på nått sätt, vissa genom att posta massor av inlägg från semestern och berätta om hur främmande kultur har berikat deras liv etc.
    Andra genom ett köp av vrålåk osv. Bekräftelsebehovet finns i oss alla men tar form på olika sätt.
    Tycker du bör hitta ett sätt att acceptera och göra nått positivt av det, inkludera dig själv istället för att ta bort nått som är viktigt för honom.

Kan tyvärr inte göra något positivt av det eftersom jag tycker det är töntigt att en man i hans ålder håller på så här. Jag här fullt medveten om att en del behöver detta som motivation för att fortsätta träna osv. Men tro mig, det behöver inte han. Det är dessutom sällan träningsbilder han lägger ut. Det är många gånger bilder på sig själv där han bara ser väldigt bra ut. Jag är aldrig med på någon bild ska tilläggas. 
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-07 01:55:59 följande:

Haha :) vilken man. Jag förstår vikten av spännande bilder i sociala medier om man är singel, men i ett förhållande förstår jag faktiskt inte.

Lägger jag ut något så är det väl nån bild på semestern, eller något bygge på hemmafronten... men jag är själv väldigt sällan med på bilden ens.

Kanske fiskar han lite, eller så är det som du säger ett stort behov av extern bekräftelse från andra.

Exakt! Sån är jag också! Har inget behov av att lägga ut bilder på mig själv när jag desssutom har en man! Jag tror garanterat att han fiskar. 
    Anonym (Man+40) skrev 2017-01-07 01:59:14 följande:

Hehe, och det kom från en kvinna, en representant för det kön som lägger ut merparten träningsbilder i de nya tajtsen!

Spänn av...

Jag kan dessvärre tycka att det är lika löjligt när kvinnor lägger ut för mycket bilder på sig själva. Men någonstans tycker jag tyvärr det är omanligt när en man gör det...
Svar på tråden Män med bekräftelsebehov!