• Essie32

    BIM februari 2017

    Hej alla! 
    Hoppar in gärna :) 


     BIM runt 1-2 Februari, ÄL  20-21 januari (tror jag). 


    Jag är på CD 5, tar också för första gången ägglossningstimulerande tabletter Letrozole, ska på vul 19/1 för att kolla om min kropp reagerar och om det växer några fina ägg.


    Jag och min man har försökt att skaffa barn sedan september. Nu blir det 3:e seriöst försök och hoppas verkligen på ett plus snart! Vi ska väg på bröllopsresa slutet av januari och det hade varit helt magiskt att kunna få ett plus då <3 

  • Essie32
    Mojje16 skrev 2017-01-12 19:29:06 följande:

    Bim den 1-2feb, 10de försöket med första. Tog ett äl-test idag redan. Dag 8 i cykeln.. fick utslag dag 15-16 i cykeln förra månaden. Men har fått så tidigt som dag 12 förut. Så bättre att börja tidigt än missa det. :) men ganska svagt idag.

    Lycka till allihopa!


    Hej Mojje16!Jag har också BIM ca 1-2 feb! 


    Jag är på CG 5 och har kortare manscykel (24-25 dagar ca) och jag kommer börja med äl-tester från och med söndag 

  • Essie32
    Maramba skrev 2017-01-13 12:07:21 följande:
    Hej Essie32,

    Jag kanske missuppfattar ditt inlägg :) men jag undrar hur det kommer sig att ni fått hjälp med både letrozole och vul om ni "bara" är på tredje försöket? :)

    Hej! 


    Ja, såklart man kan undra! Såhär var det: Min mens dök inte upp i november (aldrig någonsin hänt förut) så jag bokade genbesök för att kolla att allt var ok. (Jag har underfunktion av sköldkörteln och därav lite svårare att bli gravid och ville också kolla att allt var ok)  Jag lämnade en del prov och fick provers för att reglera min manscykel (då var den allt från 18-23 dagar, på tok för kort) och efter återbesöket så fick jag veta att jag inte har ägglossningpå egen hand, eller väldigt sällan. Så letrozole fick jag för att testa att se om äl kickar igång. 

  • Essie32
    Maramba skrev 2017-01-13 12:07:21 följande:
    Hej Essie32,

    Jag kanske missuppfattar ditt inlägg :) men jag undrar hur det kommer sig att ni fått hjälp med både letrozole och vul om ni "bara" är på tredje försöket? :)
    Ang VUL så förklarade min gynekolog att man brukare göra VUL mellan dag 11-13 i cykeln för att se hur kroppen reagera på letrozole och om/hur många samt eventuellt hur stora äggblåsor bildats och kunna se om det kommer ske en ägglossning. Går på gynmottognaing Mamma mia i stockholm.
  • Essie32
    Firago skrev 2017-01-13 11:50:39 följande:

    Roligt att det är så många som är på första försöken, inklusive jag då! Andra försöket första barnet :) enligt min app har jag äl 19/1 och bim 2/2, jag brukar ha väldigt regelbundna cykler så den brukar ha rätt! Kör igång med ägglossningstest på måndag för säkerhets skull :)


    åh så kul att vi har BIM samma dag =)
  • Essie32
    Firago skrev 2017-01-19 16:49:33 följande:

    Ingen som haft ägglosning än? Mina clearblue stickor visar fortfarande ingen LH-ökning..


    Min ägglossning borde ske i helgen. Inga stickor visar någonting, bara neg. Billiga äl-stickor, CB digital och från idag CB dubbel indikator. Är på CD 11.


    Idag hade jag VUL-undersökning och allt såg positivt ut. 2 blåsor, 1 på högra äggstocken, på ca 11 mm, och 1 på vänstra, 19mm. Så den på vänstra borde vara mogen imorgon kväll/lördag morgon och läkaren sa att då borde min ägglossning ske. Så vi kör på från ikväll och några dagar framåt. Vill inte missa!! Konstigt bara att inga ÄL-tester visar något, borde ju visa att jag närmar mig äl. Utsöndrar jag för lite hormon eller var är problemet? hm..


    Fick också veta att min slemhinna var mkt bra, 9mm! Så allt ser bra ut, nu måste man bara "jobba på" och hoppas på att det tar sig! 


    PÅ fredag nästa vecka ska jag också lämna blodprov för att kolla det blev någon äl. 
    Det är första försök med letrozole (enkel kur), så min kropp reagerade bra på den men det svåraste är se till att det tar sig-där kan man inte påverka så mycket..

  • Essie32

    samma för mig!!! :/ ÄL på fredag kväll / lördag morgon (enligt läkaren, har en blåsa snart fullmogen på 19mm) ändå massa negativt på tester, även på CB dubbel indikator.. 


    Snultan skrev 2017-01-19 18:17:14 följande:


    Toknegativt ÄL test även idag. Tycker ju de borde bli nån ökning om ÄL är på lördag men det kanske kommer imorgon. Om nu appen stämmer vill säga

    Ligger på här iaf :)
  • Essie32
    Snultan skrev 2017-01-20 07:02:39 följande:
    De låter ju ändå väldigt lovande, lyssna på vad läkaren säger :D vi får testa ikväll å se vad de visar, då BORDE de ju visa nåt?

    Testade 3 olika ÄL-tester idag på morgonen. Alla 3 visade positivt!!!! Åh, så skönt. Vi försökte igår kväll och fortsätter mysa idag, lördag och söndag. Då missar vi ju inte ägglossningen! Temp imorse visade också att jag har äl idag så allt stämmer. Nu hoppas man bara att det går hela vägen och att ägget är friskt och starkt och vill fästa sig nästa vecka. Slemhinnan var bra så det borde hjälpa lite..?


    Vi jobbar på i helgen spm sagt och räknar ner till början av februari och hoppas, hoppas verkligen på att mensen uteblir! Då är vi på bröllopsresan och det skulle vara finaste minne att få ett + då!!


     


    Hur går det för dig, någon äl på g? 

  • Essie32
    Firago skrev 2017-01-23 13:32:29 följande:

    Idag kom min smiley på cb testet! :) vet dock inte hur det blir med datumet för bim då min ägglossning är senare än förväntat.. Menscykeln brukar alltid vara lika lång för mig men har bara mätt ägglossning med cb stickorna två månader så kan troligen vara så att ägglossningen varierar.


    det är bra med minst 12 dagar mellan äl och mensen, hur många dagar blir det för dig nu? när hade du BIM?


    "Jobba på" och hoppas på att det tar sig för oss ! jag hade äl i fredags och nu den tråkiga väntan på BIM..

  • Essie32

    ÄL i fredags, idag är jag på ÄL + 4.


    Det är 9 dagar kvar till BIM. Tiden går extremt långsamt..


    Tänkte höra hur det går för er alla?? Ni som passerade ägglossning - Hur känner ni er ? Tänkte att vi kunde berätta alla vilka eventuella symptom vi har? Jag har ont i högra äggstocken + tjejmagen. Uppblåst och lite huvudvärk sedan igår kväll. På fredag lämnar jag blodprov för att se om jag ägglossat.. men det kommer inte hjälpa min nyfikenhet så mycket  då jag direkt efter, samma dag, åker på bröllopsresa i 2 veckor så får veta provsvar när jag är tillbaka och det blir 12 dagar efter min BIM (då kommer jag märka om mensen kommer eller inte och kan testa mig isf med grav test) Hoppas verkligen på en liten glad överraskning på bröllopsresan. Hade varit underbart!!

  • Essie32

    Svullen i tjejmagen, ådror dels på brösten och vid ljumskarna.. ska de vara synliga? Har inte sett dem förut. Men jag kanske inbillar mig eller inte tänkte på de förut.


    Annars lätt huvudvärk, trött och temp håller sig uppe (vanligt mellan äl och fram till mens)


    Livmodertapen har åkt ner lite grann till skillnad mot igår och när jag hade äl. Dock vet jag inte om det betyder något.. Flört

    Humöret är katastrof Skrikandes , allt irriterar mig. Men det kan vara pga att jag tycker det är så segt att vänta på BIM den 2 eller 3 februari. På fredag lämnar jag blodprov och sen sticker på semester. Så fom fredag blir det enkelt att inte tänka på graviditet/mens tack vore semestern Solig ! 
    högra äggstocken gör fort ont så det måste vara den mindre äggblåsan som blev en cysta? (skulle ägglossa fr vänstra) 

  • Essie32
    Stardust skrev 2017-01-26 08:03:28 följande:

    Någon som har bim runt den 2 feb? Isåfall, har du några känningar? Jag har molvärk på kvällarna när jag ska lägga mig. Är det mer vanligt att ha molvärk kvällstid? Om det nu skulle vara att livmodern växer borde man väl känna av det under dagen också :-/


    Jag har också bim 2/2! Känner av lite olika tider på dygnet. Bröstet börjar ömma och bli fylligare, vilket oftast händer mig ca 2 dagar innan mens. 7 dagar är lite tidigt för pms men vem vet, kroppen kan bete sig konstigt ibland..
    det är väldigt störande att gå och vänta på mens eller + :/
  • Essie32
    Ulrika34 skrev 2017-02-22 12:24:43 följande:

    Idag ska jag testar jag kommer hem från jobbet - bim -2 idag *spännande


    Lycka till!!! Hoppas du får Plus  :) Själv är jag på äl+7 och de absolut tråkigaste dagarna framför mig - väntan på att få börja testa...
  • Essie32
    Petronelladahlberg skrev 2017-02-22 12:56:35 följande:
    Testade med cb early på BIM+2, cb+ på BIM+4, Apotekets egna på BIM+5 och idag på BIM+7..

    samma sak hände mig i oktober. Min mens kom aldrig (och många test visade - )


    Mensen kom nästa månad på den dagen den skulle, inte ens 1 dag för tidigt.. 


    Min läkare hade ingen förklaring på varför det blev så (hade aldrig någonsin hoppat över sådär tidigare).

  • Essie32
    orzia1 skrev 2017-02-22 15:06:26 följande:

    Jag skymtar något. Men har även fått helt blanka test idag. Är ändrad kontrast för att se. Vågar dock ej tro något än. Ursäkta det dammiga underlaget.


    spännande!!! jag ser lite svag linje också! vilka tester använder du? Och viss har du bin närsomhelst ? hoppas det blir tydligare imorgon!! 
Svar på tråden BIM februari 2017