• hmhm01

missfall?

Hej!

Jag är gravid i vecka 4, men för några dagar sen så började jag blöda så som jag gör när jag får mens. Det slutade tvärt efter någon timme. Sen började det komma pyttesmå klumpar som senare blev en ganska stor blod klump. Men efter det slutade det blöda tvärt igen. Jag har inte blödit sen dess. Jag har lite kramper just nu.

Jag har haft missfall tidigare och då var det väldigt traumatiskt. Hade extremt ont och blödde väldigt mycket och ganska länge. Men har inte haft extremt ont alls nu. Det är mer som ett litet tryck. Mår även lite illa.

• Svar på tråden missfall?
  • Pernillalundberg

Hej.

Jag plussade för ca 2 veckor sen (dagen innan nyår), då visade testet 1-2 veckor men jag hade min sista mens den 30 november, 2016 (första dagen) och när jag var hos läkaren och skrev in mig förra veckan var jag i vecka 5.

& idag så hade jag ytterst lite bruna blödningar, jag blev självklart genast jätteorolig då jag har haft ett tidigare missfall och efter det fick jag en frisk vacker dotter.

Vi körde in till läkaren som sa att det KAN vara helt normalt men det kan också vara ett tecken på att det inte går på rätt håll.

När jag var hos läkaren förra veckan fick jag veta att mitt HCG värde låg på 500 och det ska ligga runt 1000, detta gjorde mig självklart jätteledsen och jättenervös.

Ska tillbaka dit imorgon och lämna nytt blodprov, men just nu e jag sååå orolig.

Är det ännu ett missfall påväg? ????????

• Haje

Har gjort IVF och gjorde UL i v 6 och fick se ett tickande hjärta. Två v senare, den 21 dec, fick jag kraftig blödning på kvällen som sen avtog. Blödde på natten igen och på morgonen. Åkte in till gynakuten och gjorde VUL. Man såg då två honnsäckar men bara det ena innehöll ett foster med tickande hjärta. Det andra var fyllt av vätska och blod som skulle blöda ut. Har nu blött mer el mindre varje dag sedan dess, bara gammalt blod dock. Har även buksmärtor. Är så orolig. Tid för KUB nästa fre och hoppas då att hjärtat fortfarande tickar och att det ser bra ut där inne.

Svar på tråden missfall?