Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Någon som gjort fertilitetsutredning Linköping?

Har varit kopplad till EMC Linköping de sista 2 åren. Har precis avslutat vår tredje ivf. Vill börja med att säga att vi blivit mkt väl omhändertagna o är supernöjda med bemötande o information. Jag fick en remiss dit via vc då jag hade misstänkt endometrios, därav tror jag att vi kan ha blivit lite prioriterade då jag blev sämre varje månad. Men jag tror att vi fick starta med blodproverna på vc efter 1-2veckor o sedan gjordes kontroll av äggledare mm en månad efter. Känslan var att det rullade på och vi hade hela tiden nästa steg i sikte vilket är viktigt för mående. Utredningen som jag minns det innehöll blodprover, frågeformulär, sjukhistorik, äggledarspolning, ultraljud mm. Tog kanske 2 månader totalt från första provet till behandlingsstrategi o start. De är ca 4 läkare som varvar o du lär träffa alla igenom olika steg i processen, alla är bra även om Susanne är min favorit. Hon är alltid positiv !!!!

• Snuttis2

Hej igen!

Kollade mina "minnes" anteckningar gällande vår rmc kontakt! Började med akut VC besök i sep där remiss gick till US gyn för titthållsop/endometrios utredning! Därifrån avslag o direkt remiss till rmc istället , start med blodprover i nov och sedan äggledarspolning i dec. Besök hos läkaren i början på jan för genomgång o rek. Väntan på rätt start dag i cykel vilket blev 2 feb !! Har kört långa ivf protokollet alla gånger då det rek vid endo. Tagit ca 5-6 v! Men val av behandlingsform diskuterar ni tillsammans o det finns många andra behandlingar att få!

Vårdgarantin gäller på 3mån så om du inte hör något kan du alltid åberopa den! Men jag skulle inte oroa mig kallelsen kommer , nu är det vanlig vecka igen efter helgstäng mm! Tror utan problem att ni hunnit med utredning o behandling innan sommarstängt !

Om jag får råda så När ni väl får hjälp så stressa inte behandlings omgångarna , det är lätt att man(läs jag) vill så mkt att man stressar på o risken är att kroppen inte är i fas o önskat resultat uteblir ! Min andra omgång kan jag i efterhand känna att vi skulle skjutit på, kroppen svarade helt fel/annorlunda. Första omgången gick bra vilket gjorde att jag räknade med att andra skulle fungera precis likadant! Bra är att när ni väl är inskrivna så är det inga direkta köer till start utan är kroppen i fas så är det bara att tuta o köra! Är det något du är särskilt orolig över?

Jag håller tummarna att det går bra, själv njuter jag av att ha blivit utskriven -då jag nu går in i v 12 : )!!!

• Snuttis2

: )

Jag sa ju det!!!!!

De brukar vara snabba o nu när ni är igång så kan du räkna med en kontinuitet och plan framåt om en i ett steg i taget!

Svar på tråden Någon som gjort fertilitetsutredning Linköping?