• Lingah2

Nått vibrerar(skorrar) i lungorna när jag andas

Som rubriken ....när jag andas så vibrerar det ..vet inte om det är lungorna men mellan brösten ungefär..det vibrerar eller rosslar men inte jämt ..mest på kvällen när jag ligger ner...såhär har jag haft i ca 3 månader är också gravid i v 28 om det kan ha nån betydelse..någon som haft nå liknande bekymmer och vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Nått vibrerar(skorrar) i lungorna när jag andas
  • Lingah2

jag ringde?hon sa att jag skulle ringa vårdcentralen..så gjorde det idag?och fick inte tid förrän om två veckor!:(

• Pastella
    Lingah2 skrev 2017-01-09 17:53:28 följande:

jag ringde?hon sa att jag skulle ringa vårdcentralen..så gjorde det idag?och fick inte tid förrän om två veckor!:(

Vårdcentralen kan du ringa igen imorgon, ring direkt när de öppnar så kan du få en tid samma dag.
  • Lingah2

Jag ringde barnmorskan o fick en tid till läkaren via dom istället på onsdag..men nu ligger jag o inte kan sova för jag oroar mig att det ska vara det värsta:(

• holidodi

Har också samma sak ibland när jag har varit förkyld under några veckor efteråt. Det är när luftrören blir inflamerade och jag får det om jag inte håller mig tillräckligt varm på vintern. Det försvinner när jag tar på mig en skjorta eller tröja i ull som håler mig varm och go. Efter en vecka så är det borta.

• epikuren

Kan det inte vara slem i luftvägarna? Inget farligt i så fall utan då får du nog slemlösande.

• Elisabu

Astma troligen

Kanske bara en släng av det. Du får en inhalator som är lite luftrörsvidgande som du tar vid behov bara.

Inget farligt alltså.

• Lingah2

Jag röker inte..sitter på vårdcentralen nu..kom nyss när jag spottade upp blodklumpar ftån halsen så är rätt orolig

• Lingah2

Hon trodde det var slem som jag kände av när det rörde sej..men självklart så kände jag inte av det när hon lyssnade på det:( och slem vet jag själv att det inte är för det sitter på samma ställe hela tiden och känns som en "flik" som rör sej ..hon frågade om jag trodde det kom från hjärtat men jag svarade att det kändes som det kom från luftröret så hon undersökte inte hjärtat så nu har jag inte kunnat släppt tanken på att det skulle vara nått med hjärtat:( hon sa att dom gör inte röntgen heller när man är gravid...sp jag får helt enkelt stå ut o hoppas att det inte är nått farligt:(

• Dole

Hej! 

Har själv samma problem som dig. Har snackat med en läkare och fått en astmamedicin som jag ska pröva. Inga förändringar har skett än så länge.
    Men iallafall, hur går det för dig? Har du fått någon diagnos på vad det är? 

• Magical

kolla om det är mycoplasmainfektion. Då lät det så där i min ena lunga. Då fick jag astmamedicin, slemlösande tabletter + någon hostmedicin. 

Svar på tråden Nått vibrerar(skorrar) i lungorna när jag andas