Forum Resor: Resor - Nöje
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Ringa från utlandet: Comviq

    Mån 9 jan 2017 23:28 Läst 5920 gånger Totalt 3 svar
    Mån 9 jan 2017 23:28

    Råkade ut för en incident vid en utlandsresa för två år sedan. Hade inte behövt använda telefonen för samtal utan bara kört med Wifi + mail och sms. Men så fick jag akut lov att få tag på hotellet vi skulle bo på. Problemet var att telefonen vägrade låta mig ringa trots att jag hade mycket pengar på kontantkortet.

    Nu löste sig det ändå men fick ju vid hemkomst veta av Comviqs dryga kundtjänst att man var tvungen att slå en kod följt av nummer och sen vänta på att bli uppringd. Känns ju väldigt tryggt.

    Så eftersom inte Comviqs kundtjänst är så lätt att tampas med eller få klara svar från, någon som vet om det går att kringå det där eller om det är anonnemang som gäller?

    Kanske kan råda mig till något vettigare telefonföretag än Comviq?

  • Tis 10 jan 2017 03:45 #1

    Har du kontantkort måste koden slås. Det får man veta via SMS när man kommer utanför Sveriges gränser.. Då säger de även hur mycket det kostar att ringa. 


    De flesta operatörer har de på detta sättet för kontantkort (vissa bolag är det totalt spärrat för utlandssamtal) Detta är dels även för din säkerhet. Eftersom du inte riskerar lika lätt att råka ringa när du är utomlands (tex fickrigningar) och blir stående helt utan pengar. 


    Vill man slippa det så är det Abonnemang som gäller. 


    Har haft Comviq i många år, först kontantkort och nu sen ett gäng år tillbaka deras abonnemang. Har aldrig haft problem vare sig med att slå koden och vänta på att det "ringer upp" (är bara att det kopplar upp sig tar kanske 30 sek...) eller med deras kundtjänst när det något gång varit något jag undrar... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Tis 10 jan 2017 14:28 #2

    Tycker generellt det är svårt att maila övriga frågor till dem, och har inte lyckats hitta chatten som påstås finnas där. Men det är bara hur jag upplever det.

    Vad är det egentligen som gäller för abonnemang? Är väl uppsägningstid och dylikt eller hur fungerar det? Fakturaavgift? Måste ringa för en viss summa? Finns det i övrigt någon nackdel att abonnemang?

  • Tis 10 jan 2017 16:00 #3

    jag har bindningstid på 24 månader för att jag har en telefon på abonnemanget men annars skall det nog inte vara någon bindningstid. 


    Får en faktura varje månad på en fast summa, har jag varit utomlands och ringt så får jag betala extra på den nästkommande fakturan.


    Aldrig haft problem att hitta chatten när jag loggat in på mina sidor (du måste vara inloggad) 


    Chatta med kundservice 
    Du hittar chatten genom att logga in på Mitt Konto. Du hittar sedan chatten under "Frågor och svar" sedan på "Övriga frågor".Har du inte loggat in tidigare så måste du skapa ett konto, klicka på Mitt Konto och följ instruktionerna. 

    Öppettider Chatt
    Måndag - Fredag: 08.00 - 20.00
    Lördag - Söndag: 10.00 - 15.00


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll