Vi/ min sambo har blivit anklagad för att sexuellt ofreda vår dotter.
Vi/ min sambo har blivit anklagad för att sexuellt ofreda vår dotter.Vi bad om en kontaktfamilj för avlastning då jag är ensam hemma med barnen för det mesta och hade drabbats av en förlossningsdepression. Vi fick beviljat och har haft det kanske ett halvår.
Igår fick jag ett samtal ifrån pappan i familjen att de känt sig tvungna att anmäla till socialtjänsten pga. Något som barnet sagt (barnet är ca 3 år). När pappan i familjen tvättat snippan hade hon sagt att ?pappa också brukar göra så och då gör det ont i snippan? och när dom pratat om det sagt att det brukar komma blod ur snippan och behöver plåster för att snippan är trasig.
Direkt efteråt ringde en kvinna från socialtjänsten och frågade ut mig och var rätt anklagande i tonen.. De ska lämna över informationen till en handläggare som ?ska besluta åtgärd?.
Saken är den att hon haft ont i snippan för ca. 3 veckor sedan och jag tog henne till doktorn som tittade och konstaterade att det var en lokal irritation på utsidan och att vi skulle använda blöjkräm (detta visste även kontaktfamiljen). Då frågade dottern om hon hade sår i snippan och ville ha plåster. Der gjorde ont på henne när vi tvättade rent och smorde där i några dagar, Jag fick också nyligen missfall och min dotter kom inspringande på toan när jag börjat störtblöda och det var blod överallt (fick åka in till akuten). Jag förklarade då att det inte var något sår utan bara kom från snippan och inte gjorde ont. Hon har även sett min binda med mensblod i då hon följer med in på toan ( hon har separationsångest). Jag är helt förstörd och livrädd.
Dottern sa också när hon kom hem att hon hade ont i snippan, vilket oroade mig först men oron avtog då hon senare skrattade bort det och flamsade när jag frågade om det. Nu funderar jag dock på om det är så att dom/pappan i familjen skadat henne och anmälde oss för att vi ska få "skulden" om hon undersöks eftersom hon berättar om saker. Blir helt förkrossad när jag tänker på att någon skulle ha skadat min lilla tjej på det sättet och är rädd att dom ska ta henne ifrån oss och placera där om det är så att dom gjort något mot henne.
Min sambo är knappt hemma då han inte arbetar i Sverige och är aldrig ensam med dottern, så han kan inte ha våldfört sig på henne. Finns heller inga sådana tacken.
Någon som vet vad socialtjänsten gör vid sådana här anmälningar? Är livrädd att bli av med mina barn. Hon kan inte prata så jättebra och har svårt att förklara saker, hon ?hittar på? massor också och är livrädd att hon ska säga något dumt om socialtjänsten frågar ut henne.
Tacksam för svar och/eller stöd.