• orzia1

Letrozol januari 2017

Får jag vara med här?

Har ingen egen ägglossning och har ej haft på ca 10 år och tog pergotime nu i jan/feb inför syskonförsök.(har ett änglabarn plus två stycken som lever)

Har pergotime kvar sen vi försökte få syskon så ska först äta upp dessa innan vi testar med letrozol, dessutom ammar jag fortfarande så läkaren ville ej skriva ut det än.

Har dock behövt trippeldos för att få ägglossning och vi började med enkeldos denna gång, så har inte så stora förhoppningar. (Dessutom drabbas jag av många tidiga mf)

Bim runt den 25 feb.

• orzia1
    Anonym (Inte bra) skrev 2017-02-12 08:02:56 följande:

Om jag inte minns fel ska man inte ta Pergo när man ammar?! Det överförs ju till barnet...

Fick okej av min dr att ta det, men inte letrozol . Det enda som min gyn sa var att mjölken kan minskas. Men jag vet det står på fass att man ej ska ta de när man ammar
  • orzia1
    Bebo86 skrev 2017-02-12 09:53:10 följande:

Jag har idag, på Ovitrelle + 11 plussat

Mycket svagt. Det brukar ge falskt positivt i ca 10 dagar så jag hoppas att detta plusset ökar y styrka men jag vågar inte hpppas

Har du testat negativt innan och sett så det gått ur kroppen? Håller tummarna att det är ett plus
  • orzia1
    Bebo86 skrev 2017-02-12 10:13:38 följande:

Igår testade jag med en sticka där man knappt såg något plus och idag tycker jag att det iallafall syns... bifogar bild

Tycker jag anar ett streck men det är svårt att se, (om där ska vara två streck) jag tycker alltid det är så svårt att fånga upp strecken på bild när de är svaga.
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-13 09:07:19 följande:

De ringde från kliniken nu och äntligen låg mitt TSH på 1,7  så nu behöver jag inte vara orolig över det iaf. Blir sprutor med Bemfola denna cykel samt Ovitrelle, men sen blir det Letrozole nästa innan vi går vidare på IVF...så två cykler kvar på egen hand...

Vad skönt, och vad skönt det börjar hända saker, hoppas dock att det tar sig utan hjälp med ivf.
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-13 10:01:53 följande:

Tack, jag hoppas ju innerligt det med...har ju två försök kvar på egen hand så man vet ju aldrig...men känns otroligt lättande att ha tagit steget vidare äntligen för att få ännu mer hjälp eftersom det inte hänt nåt på länge nu. Är ju 40 år med så har ju inte all tid i världen tyvärr...har försökt sen jag var 38 men så blev jag ju gravid två ggr förra året så då sköts ju planen med IVF fram...men nu är vi inte närmare än ett barn än när vi började så nu är det dags gå vidare känner vi, medan det fortfarande finns en chans...

Förstår dina tankar kring åldern och så. Men skönt ni snart får börja med ivf, även om jag som sagt hoppas att det tar sig innan dess. Beklagar att ni fått kämpa så länge, jag har också problem med att både bli gravid men även sen att behålla de, fått många tidiga mf . En del mf är också så att jag testat innan bim, fått plus och sen börjar blöda ngn dag ef bim. Hade jag inte varit så testgalen så hade jag bara trott mensen varit lite sen..

Har redan 3 barn (en ängel och 2 i livet) och folk "tycker" jag ska vara nöjd med de jag har och släppa tanken på fler. Men har alltid drömt om 3-4 barn. Och än vill jag ej ge upp den.
  • orzia1
    Bebo86 skrev 2017-02-15 13:49:06 följande:

Mina test stegrade fint men idag började jag blöda. Det är bara att ställa in sig på en ny runda nu.

Nej vad trist. Åt du enkel el dubbelkur?

Kram
  • orzia1
    Bebo86 skrev 2017-02-15 17:53:15 följande:

Åt dubbelkur och Ovitrellespruta på det

Usch vad tråkigt. Stor kram
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-13 12:53:25 följande:

Ja folk tycker så mycket...tack o lov är inte så många insatta i våra förluster eller vårt försökande, bara närmsta vännerna och familjen. Jag har två barn och han har inga sen innan...så många tjatar; Men vill ni inte ha nåt ihop kanske? Bäst o sätta igång då eftersom du är äldre osv osv...jag blir riktigt ledsen och irriterad av det. Brukar säga att det är sånt som andra inte har nåt med att göra. Okänsligt. 

Kan inte heller ge upp, inte än. Vet ju att vi kan bli gravida...ska bara lyckas bli det igen och gå hela vägen. Men nu har jag iaf bättre förutsättningar när vi vet vad jag behöver ha koll på och kanske kanske är 2017 året då vi får bli gravida igen...

Det hjälper kanske inte fertiliteten men äter du kosttillskott, typ de kombinerade gravid tabletterna är jätte bra att äta, just för att ha ett lager folsyra i kroppen, ngn sa att om mannen också äter folsyra så ska simmarna bli lite mer pigga, men om det är sant vet jag inte.

Usch jag hatar helt okänsliga personer, det är precis som du inte vet din ålder själv. En gång med mitt ex (ena dotterns biopappa) så sa en person ska hon inte få syskon snart? Då får ni skynda er för det är ju såååå synd om barn som ej får syskon o som får vänta så det blir sååå lång ålderskillnad.. Svara bara tyvärr är alla hennes ev syskon utblödda som små geleklumpar så nej det blir inte syskon än.. Fick många mf och var ej öppen med det, mest för om man berättar att man försöker så kommer alla råd o alla blickar o frågor. Men nu skäms jag inte längre för att säga typ om det varit så enkelt hade jag vid detta laget haft mins 7 barn
  • orzia1

Någon som vet om man kan ha ägglossning två ggr på en månad?

Tog ägglossningstest där vid ägglossningen, visa plus, sen blev det svagare de andra dagarna och försvann helt, mår lite halvdåligt men tror det beror på min mjölkstockning jag hade för ngn dag sen. Testat med graviditetstest idag och testa även med ägglossningstest. Neg graviditetstest men fick detta på ägglossningstestet jag tog. Vet ju ibland att man kan få positivt på ägglossningstest när man är gravid.

Men så slog tanken mig, kan man ha två ägglossningar? Bim runt den 20-23-25 feb.

Svar på tråden Letrozol januari 2017