• babydreams

    Baking Soda Test - Fungerade det för er?

    Efter vecka 11 (11+0) ska man kunna testa det världskända "Baking Soda-testet". Det fungerar som så att man kissar i en plastmugg, har i bikarbonat i en annan (ungefär lika mycket i båda). Sen häller man över urinet i bikarbonatet. (OBS, det måste vara bikarbonat! Inte bakpulver då det är utspätt).

    Bubblar/skummar det (öl-liknande) = pojke
    Händer det absolut ingenting = flicka

    Gjorde det precis själv, är i vecka 13. För mig hände det absolut ingenting alls! Så för mig blir det en flicka, om det nu stämmer :) jag har känt i flera veckor nu att det känns som om att jag bär på en tjej. Sambon tror också det. En nära vän, min mamma och min svägerska är också helt säkra på det. Haha, det återstår att se på RUL om 7 veckor. ;)

    Om ni har gjort det, vad fick ni för resultat? Och om ni redan vet könet, stämde det? Vill gärna bli bombad med svar för att kolla om det är något att tro på :}

    Mitt resultat nedan..

  • Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?
  • Any80

    Idag har jag också testat e v 12+0, också visar flicka . Undrar också om det stämmer, har två pojkar sen innan

  • GrönaDruvan

    Gjorde testet två gånger och båda gångerna visade det flicka. Fick reda på i torsdags att vi väntar pojkar. Nu är det iof tvillingar så kanske inte testet funkar då.

  • KaffeOchHybris

    Det är väl lite som att lägga 7 blommor under kudden på midsommarnatten för att drömma om den man kommer gifta sig med... finns ingen risk med det, men inte heller något vetenskapligt stöd till varför det skulle fungera. Det har ju funnits så länge nu och är så lätt att genomföra att man kan räkna med att det skulle finnas objektiva bevis om det stämde. Men som sagt, vissa tycker ju att det är kul och det kommer ju åtminstone vara rätt 50 % av gångerna ;) 

  • babydreams

    Haha konstigt att de inte stämmer för någon av er, har sökt runt lite mer på nätet och kommit fram till att det funkar för 4 av 5 :) menmen, är nog slumpen ändå ;)

  • Fairydust

    För mig stämde det! Har testat vid två graviditeter och båda stämde.

  • i-o

    Välkommen till FL. Forat där kvinnor kissar i en mugg med bikarbonat istället för att ge sig till tåls en tid.

    Vad är i övrigt grejen med att inte kunna hålla sig från att kika på kön? Det är ju som att öppna presenterna innan julafton. Noll självdiciplin.

  • babydreams

    Det är ju bara en kul grej.. inget man tar sådär superseriöst.
    Har man mycket tankar kring graviditeten och är nyfiken på vem som döljer sig där inne så är det ju självklart att man skulle vilja veta :) det är ju upp till var och en, men både jag och min sambo vill veta könet på RUL om barnmorskan kan se. Sen även då är det ju inte helt säkert att det stämmer då heller. Man får ta allt med en nypa salt :) vet en tjej som kollade kön, barnmorskan var säker på att det var en flicka men ut kom en pojk. Så ja, helt säkert vet man ju inte förrän den lilla är född!

Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?