• babydreams

Baking Soda Test - Fungerade det för er?

Efter vecka 11 (11+0) ska man kunna testa det världskända "Baking Soda-testet". Det fungerar som så att man kissar i en plastmugg, har i bikarbonat i en annan (ungefär lika mycket i båda). Sen häller man över urinet i bikarbonatet. (OBS, det måste vara bikarbonat! Inte bakpulver då det är utspätt).

Bubblar/skummar det (öl-liknande) = pojke
    Händer det absolut ingenting = flicka

Gjorde det precis själv, är i vecka 13. För mig hände det absolut ingenting alls! Så för mig blir det en flicka, om det nu stämmer :) jag har känt i flera veckor nu att det känns som om att jag bär på en tjej. Sambon tror också det. En nära vän, min mamma och min svägerska är också helt säkra på det. Haha, det återstår att se på RUL om 7 veckor. ;)

Om ni har gjort det, vad fick ni för resultat? Och om ni redan vet könet, stämde det? Vill gärna bli bombad med svar för att kolla om det är något att tro på :}

Mitt resultat nedan..

• Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?
  • i-o
    babydreams skrev 2017-01-11 08:15:44 följande:

Det är ju bara en kul grej.. inget man tar sådär superseriöst.
    Har man mycket tankar kring graviditeten och är nyfiken på vem som döljer sig där inne så är det ju självklart att man skulle vilja veta :) det är ju upp till var och en, men både jag och min sambo vill veta könet på RUL om barnmorskan kan se. Sen även då är det ju inte helt säkert att det stämmer då heller. Man får ta allt med en nypa salt :) vet en tjej som kollade kön, barnmorskan var säker på att det var en flicka men ut kom en pojk. Så ja, helt säkert vet man ju inte förrän den lilla är född!

Men nyfikenhet är fan det värsta draget hos människor. Tvi för det.

Tycker i övrigt det här kissandet verkar ganska ohygieniskt. Vad är nästa steg, jämföra avföring med bilder? *ryser*
  • Any80

Alltså måste lägga mig i, du tycker det e äckligt vi tycker det e rolig grej, so what? Varför ens kommentera o slösa din tid här? Vi kissar också när vi tar graviditetstest , e det också äckligt? Snälla du verkar att du har tråkigt

• Any80

Så kanske i-o lämnar gruppen eftersom det e äckligt :)

• i-o

Jag har inget annat än tid att slösa. Inget umgänge, inga hobbies, inga rutiner, inga barn eller flickvän.

Inte missunnsam med ert kiss och bajs och att kasta pengarna i sjön. Men jag tycker det på något mått är ganska bisarrt, ja.

Är detta måhända en kompensation för en svunnen barndom på något vis? Jag menar besattheten för barn och liknande. Det är ju ändå något tjejer primas till tidigt i livet genom lek med dockor och sådant.

• Any80

Vad fan en kille gör här? Hahaha, njut av läsningen i-o ,

• babydreams

Det märks att du är här för att du inte har något annat att göra i-o. Bara ett litet råd, försök få tag i ett eget liv istället för att sitta och kritisera oss andra. Kiss och bajs är så normalt som det bara kan bli (varför kom bajs in i bilden btw?)

• i-o
    i-o skrev 2017-01-11 09:31:29 följande:

Jag har inget annat än tid att slösa. Inget umgänge, inga hobbies, inga rutiner, inga barn eller flickvän.

Åter igen missuppfattas jag.

Ska gå och lämna er ifred. Adjö.
Svar på tråden Baking Soda Test - Fungerade det för er?