Har jag sämsta lönen eller?
Läste en annan tråd och blev inspirerad. Efter skatt har jag 16.000kr i min hand. Jag är 32 år och bor i en mellanstor stad. Kan ni slå mig? Vad har ni för kassa löner? Hahaha
Läste en annan tråd och blev inspirerad. Efter skatt har jag 16.000kr i min hand. Jag är 32 år och bor i en mellanstor stad. Kan ni slå mig? Vad har ni för kassa löner? Hahaha
Ts vad har du för yrke? Utbildning?
Det där låter skumt. Det råder ju stor brist på elektriker. Åtminstone i de städer jag har koll på. Jag vet flera företag som inte kan ta på sig mer jobb på grund av brist på elektriker. De betalar nästan det dubbla din man har i lön. Din man borde byta arbetsgivare.
Jag kör för ett färdtjänstbolag och vi har % lön på inkörda pengar.
Om jag jobbar vardag, dagtid 8 timmar om dagen har jag brutto innan skatt
14.000-16.000 per månad. Måste jobba minst 2 helger elller 2 kvällar per vecka för att få 18.000-20.000 per månad och då med med 60 timmars arbetsvecka.
Skulle gissa att han går som lärling. Det är ett par år med rätt kass kön innan man kan plocka ut en allmän behörighet som elektriker. Har för mig att det är en fackligt satt lön undet lärlingstiden
Jobbar heltid, vissa timmar hemma. 26 år gammal och får ut 24.000
Tyvärr inte lärling heller.. han är färdigutbildad och lärlingstiden blev han klar med för lite över ett år sedan