Barnfamiljer - Hur många uppsättningar påslakan har ni?
Hej barnfamiljer!
Hur många uppsättningar påslakan har ni per säng (eller per täcke, om ni har två täcken i dubbelsäng)? Ange gärna om ni har egen eller gemensam tvättstuga.
Hej barnfamiljer!
Hur många uppsättningar påslakan har ni per säng (eller per täcke, om ni har två täcken i dubbelsäng)? Ange gärna om ni har egen eller gemensam tvättstuga.
Tre uppsättningar per säng. En i sängen, en i skåpet och en i tvätten.
Egen tvättmaskin.
Sluppit kräksjukan under åren och varit drabbad ytterst fåtal gånger. Har klarat det med bra madrasskydd, plastad frotté och att vi inte varit sjuka samtidigt.
Har det av olika anledningar behövts byta lakan ofta (mens, näsblod, nedkissade barn ) får man helt enkelt prioritera lakantvätt.
Vi har tre uppsättningar snyggare sängkläder per täcke (totalt tolv påslakan). Dessutom har vi ytterligare sex extra uppsättningar som vi kan ta om det krävs.
Vi har egen tvättmaskin.
2-3 uppsättningar per säng samt ca 4 uppsättningar för gäster/nödfall.
2-3 per person plus 4-5 extra till gäster. Har egen tvättmaskin och torktumlare så blir ofta vi använder samma sängkläder när de är torra.
Galet mycket...
Ca 25 bäddset, på 5 i familjen.
5 st dubbla till dubbelsängen (dvs 2 lika dana) + några enkla kanske 3-4 st till tonåringen + ca 10 st enkla till de två små. Så ca 5 st/säng.
Men alla 10 st barnbäddset är presenter, så det kan man ju inte styra över.
OT säkert, men jag hade tyckt det var jättespännande om de som svarar berättar om de är mamman eller pappan i familjen... :)
Ungarna har haft 2 uppsättningar var och så 3 dubbla uppsättningar till dubbelsängen. Dessutom lite gamla udda påslakan till övernattande gäster.
Inte alls så många, men av bra kvalité´.I takt med att jag byter ut köper jag fint sänglinne. Och jo det är skillnad!
Till makens o min säng har vi två uppsättningar (¨fina och ett billigare. Till barnens två set var.
De stora barnen som bor hemma har mer, kanske 3-5 set då de fått i present att ta med sig vid flytt
Egen tvättmaskin
OT säkert, men jag hade tyckt det var jättespännande om de som svarar berättar om de är mamman eller pappan i familjen... :)