• Hololitaaa

stick och molvärk

Jag har två barn sen tidigare men jag kan verkligen inte komma ihåg. Därför frågar jag här om någon känt igen eller kommer ihåg

Jag hade äl första eller andra december och igårkväll högg de till i livmodern, efter några timmar fick jag som kraftig mensvärk i magen och ryggen, lyckades somna men känner idag att jag har lite molvärk. Dock inte som igårkväll. Kan de ha varit att ägget som fäste igår och om så är fallet, när kan man förväntas se det på ett graviditetstest. Hur var det för er?

Väldigt tacksam för svar ????

• Svar på tråden stick och molvärk
  • villblitremedpcos

Vad spännande! När du kan se det på ett gravtest är ju olika från person till person. Men av erfarenhet skulle jag råda dig att börja testa (om du VILL testa tidigt) ca. 10 dagar efter ÄL.. annars är det väl bara att försöka hålla sig i skinnet och ge sig tusan på att inte köpa test förrens BIM.. men, vi vet väl alla hur enkelt det är.. Glad Lycka till!

• Hololitaaa
    villblitremedpcos skrev 2017-01-11 13:49:05 följande:

Vad spännande! När du kan se det på ett gravtest är ju olika från person till person. Men av erfarenhet skulle jag råda dig att börja testa (om du VILL testa tidigt) ca. 10 dagar efter ÄL.. annars är det väl bara att försöka hålla sig i skinnet och ge sig tusan på att inte köpa test förrens BIM.. men, vi vet väl alla hur enkelt det är..  Lycka till!

Ja men precis. Tänkte mest hur lång tid de tar innan hcg börjat stiga efter att de fäst. Men de är väl bara vänta och se ???? lite intressant att höra hur andra upplevt och känt innan dom plussat
  • Too tiki
    Hololitaaa skrev 2017-01-11 13:20:33 följande:

Jag har två barn sen tidigare men jag kan verkligen inte komma ihåg. Därför frågar jag här om någon känt igen eller kommer ihåg

Jag hade äl första eller andra december och igårkväll högg de till i livmodern, efter några timmar fick jag som kraftig mensvärk i magen och ryggen, lyckades somna men känner idag att jag har lite molvärk. Dock inte som igårkväll. Kan de ha varit att ägget som fäste igår och om så är fallet, när kan man förväntas se det på ett graviditetstest. Hur var det för er?

Väldigt tacksam för svar ????

Här det det likadant. Hade ÄL den 3/12 och igår kväll fick jag som stickningar i magen som fanns kvar när jag vakande och som sedan gick över till molvärk, typ mensvärk. Vill så gärna tro att det är infästning jag känner men det återstår att se om det stämmer sen när jag testar runt den 13-14 (är på ÄL+8 idag och vill vänta tills minst ÄL+10 innan jag testar). Min molvärk har nu gått över men något känns fortfarande knepigt, typ lite stick men inte alls som igår och i morse.
  • Tvilling73

Men tar det så lång tid menar ni?

Från början av december.

Jag hade äl 28 december och nu på 14 dagar efter det....

• Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-11 17:26:28 följande:

Från början av december.

Ägget fäster i snitt 7-10 dgr efter ÄL men kan, som jag förstått det, fästa så tidigt som 3 dgr efter ÄL men det är nog ovanligt. Sen är frågan hur lång tid det kan ta efter att ägget fäst och man kan se det på en graviditetstest. Direkt efter att ägget har fäst börjar det producera hcg men det krävs ju en viss mängd för att det ska synas på test så jag skulle vänta tills det i varje fall gått 2-3 dgr efter att man tror att ägget har fäst. Jag använder mig av tempmetoden och för in tempen på fertilityfriend och där kan man kika på olika graviditetsdiagram. Bland annat har en del en sk. inplantationdipp i tempen och flera har testat positivt dagen efter inplantation men en del har också testat negativt då men positivt någon dag senare.

Har du tagit en graviditetstest, om ja, vilken dag efter ÄL tog du testet?

• Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-11 17:26:28 följande:

Från början av december.

Såg nu att jag skirvit fel när jag skrev att jag hade ÄL den 3/12. Jag hade ÄL den 3/1 så nu förstår jag varför du undrade
  • Tvilling73
    Too tiki skrev 2017-01-11 19:12:20 följande:

Såg nu att jag skirvit fel när jag skrev att jag hade ÄL den 3/12. Jag hade ÄL den 3/1 så nu förstår jag varför du undrade

Jag jag tänkte väl...

Hihihi
  • Angen

Hade mest troligt ägglossning på nyårsafton.

Har ätit första dosen letrozol för att få lite hjälp.

Ska ha mens 17e januari. Men jag har molvärk i magen. Testade idag för jag kunde inte hålla mig. 5 dagar före beräknad mens. Men de va inget. Så jag har inga större förhoppningar denna gång.

Hoppas ni får era plus!! Hållar tummar och tår!

• Tvilling73
    Angen skrev 2017-01-12 13:57:55 följande:

Ska ha mens 17e januari. Men jag har molvärk i magen. Testade idag för jag kunde inte hålla mig. 5 dagar före beräknad mens. Men de va inget. Så jag har inga större förhoppningar denna gång.

Ja jag håller verkligen mina tummar för dig!!!

Vore inte fel om vi fick "samtidigt" igen..

Du har besvärligt på ditt sätt, och jag är "för" gammal!!Tungan ute

• Too tiki
    Angen skrev 2017-01-12 13:57:55 följande:

Jag har BIM den 19 och har ätit pergotime för första gången denna cykel. Jag ska testa imorgon om jag bara klarar av att hålla mig inatt. Har väl inga större förhoppningar då jag har åldern mot mig men man hoppas ju såklart ändå... :) Hoppas och håller tummarna att du plussar denna månad!!
  • Angen
    Tvilling73 skrev 2017-01-12 15:40:54 följande:

Ja jag håller verkligen mina tummar för dig!!!

Vore inte fel om vi fick "samtidigt" igen..

Du har besvärligt på ditt sätt, och jag är "för" gammal!!

Känner vi varandra? :)

Håller tummarna att allt går vägen för dig!
  • Angen
    Too tiki skrev 2017-01-12 16:07:50 följande:

Jag har BIM den 19 och har ätit pergotime för första gången denna cykel. Jag ska testa imorgon om jag bara klarar av att hålla mig inatt. Har väl inga större förhoppningar då jag har åldern mot mig men man hoppas ju såklart ändå... :) Hoppas och håller tummarna att du plussar denna månad!!

Håller tummarna för dig!!
  • Too tiki
    Angen skrev 2017-01-13 12:14:37 följande:
    Håller tummarna för dig!!
    Tack :) Håller tummarna för dig också! Testade neg. idag med testlagrets stickor ÄL+10. Vet att det är tidigt men känner  inga större förhoppningar men man vet ju aldrig.....under har ju hänt förr ;)
Svar på tråden stick och molvärk