• Äldre 11 Jan 13:32
    7568 visningar
    6 svar
    6
    7568

    3dje barnet

    Har hört att magen i 3dje graviditeten blir större fortare. Hur va de för er? Är i vecka 7 snart 8 o tredje barnet ???

  • Svar på tråden 3dje barnet
  • Äldre 11 Jan 15:05
    #1

    Jag är gravid i v 10. Mina döttrar föddes 07 och 10 så detta blir en sladdis. Magen har börjat sticka ut redan i mitten på v 9. Alltså puta ut lite som inte går att dra in. Kommer inte riktigt ihåg när magen började komma med första men med min andra var magen platt tills v 15-16 då kom liten mage från en dag till en annan.

  • Äldre 11 Jan 18:34
    #2

    Väntar också nr 3 BF 12/9 har en flicka född 07 och en pojke f.2011

  • Äldre 11 Jan 18:37
    #3

    Väntar trean och är i v.22. Tycker när jag tittar på bider att tvåan och treansmagar varit lika. Ettan var lite mindre.

  • Äldre 29 Jan 21:04
    #4

    Stämmer inte på mig, tredje barnet o har aldrig varit så liten som denna ggn...

  • Äldre 30 Jan 07:08
    #5

    En till som väntar tredje barnet! Jag svällde upp fort! Typ v.8-9 tyckte jag blev jätte rund, har ju lite fler kilon på mig än vid första barnet men är inte direkt tjock så tarmar och allt annat svällde och puttade. Kunde inte ha åtsittande byxor sen dess. Nu i v.17 har det lugnat sig lite men nu kommer ju snart riktiga magen i takt med att bebisen växer. Tror nog att flera gissat vad som pågår av dom som vi inte berättat för än...

  • Äldre 30 Jan 11:49
    #6

    Har 2 barn sedan tidigare som är 4 och 5år. Väntar nu 3e barnet och är i v 20. Min mage är inte alls större, jämför jag med mag-bilder vid första graviditeten i samma vecka så är det ingen skillnad. Många tycker att jag har ganska liten mage, är "normal" i kroppen för övrigt:)

Svar på tråden 3dje barnet