Ont I ryggen, mensvärk och magproblem under tidig graviditet.
Jag fick ett mf för 6 månader sedan (första graviditeten) och har till min stora glädje blivit gravid igen. Är nu i veckan 7 (6+2) och är såklart väldigt orolig för missfall igen och har många tankar som snurrar i skallen.
Därför vill jag kolla om någon annan har erfarenhet av samma problem som mig. Fick i helgen känningar i ländryggen. Känns lite som att den stramar och värker. Är skönt att ligga som en boll och sträcka ut ländryggen. Som om jag är lite stel. Igår fick jag även efter att jag hade ätit en räkmacka väldigt ont i magen och i samband med de börja de även att värka i livmodern. Som lite kraftigare mensvärk. De gick över på en liten stund. I morse så satte tarmarna igång igen och jag var tvungen att gå på toaletten och var lite gasig. Även denna gång så satte den mensvärk liknande värken igång.
Tror direkt jag får värk att nu blir de missfall igen. Men har inte kommit något blod alls ännu.
Är de någon annan som har samma symptomen som mig?
Förra graviditeten när jag fick missfall så hade jag samma typ av värk och problem med magen så är orolig att de är på tång igen. Hade dock ingen känning alls i ryggen då.