Inlägg från: Anonym (social media konsult) |Visa alla inlägg
  • Anonym (social media konsult)

Blockeringar och Instagram

Många felaktiga antagningar om både Facebook och instagram. Bara för att du blockerat en användare på instagram betyder inte det att hen inte kan söka på ditt namn och hitta dig som vanligt. Det enda som hänt är att personen inte kan se sina bilder/skicka följarförfrågan om du har privat.

En missuppfattning om Facebook kan jag passa på att skriva också. Jag har hört människor säga att dom tror att de förslag på vänner som kommer upp på Facebook innebär att DOM personerna skulle "sökt mycket" på en. Så är det inte. Förslag kan bero på att en själv har sökt på förslagen eller förslagens vänner, att nån har gemensamma vänner, har varit vänner förut, har mailat varandra på tex gmail eller jobbat på samma företag etc etc.

Varken Facebook eller instagram avslöjar vilka som "stalkat" dig om de inte råkat gilla något du lagt upp eller ha lagt till dig som vän.

Coccolina skrev 2017-01-12 17:56:59 följande:

När jag blockat folk på Instagram så får jag upp ett meddelande om att personen samtidigt inte kommer synas om jag söker på personen, så kanske inte är så att han blockat dig men att du inte kan se honom för att du blockat honom...

Sen varför du vill gå in och titta på en sida som du blockat förstår jag inte... 

Eller hur. Crazyexgirlfriend stalker.
    Twilight skrev 2017-01-12 18:09:02 följande:

Fast delen ang Instagram är det ju du som har fel...

Kanske bäst att kolla upp fakta innan man försöker knäppa andra på näsan ;)

Är du blockad på Insta så kommer INTE personen som blockat dig upp om du söker på dennes nick.

Säg det där till dig själv. Nu vet jag detta iaf men tex så blockade min lillebror mig på instagram och då kom han upp som vanligt när jag sökte på hans namn men jag SÅG att han blockat mig för att det så står "inga inlägg ännu" och så kan man varken följa eller är hans bilder. Du har fel och du hade fel igen :)
Svar på tråden Blockeringar och Instagram