• Anonym (K)

Någon som gift sig med hjärnan?

Menar alltså att man inte gift sig så mycket på grund av kärlek utan andra orsaker? Typ som stabilitet, bekvämhet, trygghet osv

• Svar på tråden Någon som gift sig med hjärnan?
  • Anonym (plus)

Jag har två muslimkompisar som gjort det. De är båda två lyckligt gifta vad jag vet.

• Anonym (Ja)

Ja jag gjorde det. Inte strategiskt, men inte heller av känslor. Det höll tills jag träffade den riktiga kärleken.

• Anonym (K)

Hur menar du med den riktiga kärleken?

• Anonym (Linda)

Jag gifte mig med mannen med stort M av kärlek men det var inte enbart pga kärleken som vi gifte oss, vi bodde redan ihop och hade ett barn så i princip levde vi redan som gifta så det blev väl mer rent juridiskt för våra barn och en samhörighet.

• i-o

Gifter jag mig ska jag gifta mig med näsan. Det måste lukta bra.

Tror jag.

• Anonym (Ja)
    Anonym (K) skrev 2017-01-12 21:21:27 följande:

Hur menar du med den riktiga kärleken?

Den som inte gick att motstå, den som var min livskamrat, min själsfrände och mitt allt. <3
  • Anonym (mmm tyvärr)
    Anonym (K) skrev 2017-01-12 19:15:48 följande:

Menar alltså att man inte gift sig så mycket på grund av kärlek utan andra orsaker? Typ som stabilitet, bekvämhet, trygghet osv

Jag gjorde och det höll så klart inte i längden då attraktionen saknades. Nu har jag ett förhållande där hjärtat och åtrån fick styra och jag är SÅ EXTREMT mycket lyckligare och tillfreds.
  • Anonym (wwbeetle)

Jag har gjort det. Det sket sig, så nu har jag gift mig igen. Denna gång av kärlek.

• Anonym (Suck)
    i-o skrev 2017-01-12 22:42:05 följande:

Tror jag.

Lika intelligenta och givande svar som vanligt.
  • Lever så
    i-o skrev 2017-01-12 22:42:05 följande:

Tror jag.

Det tror jag med. Kroppsdoft är kritiskt, en dealbreaker helt klart. En människa som luktar rätt, vars doft man inte får nog av, som berusar en är attraktion som håller i längden.
    never a failure always a lesson
Svar på tråden Någon som gift sig med hjärnan?