• Aniiee

Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?

Som rubriken lyder. Var köper jag detta täcke?

Mitt täcke behöver bytas ut, jag har haft det i många år, och... ja.... börjar se ut som en längd plockad bomull..... får väl skylla mig själv när jag har tre hundar som bäddar med det, och jag inte stoppar in det i påslakan....

Hur som haver. Täcket är ett syntet från IKEA, det svalaste de hade för en 8 år sedan. DET ÄR FÖR VARMT! Så alla förslag på supersvala täcken emottages tacksamt.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Svar på tråden Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?
  • Aniiee
    myskmalva skrev 2017-01-13 01:04:18 följande:

Eller bomullspläd, om ull blir för varmt.
    Deceree1 skrev 2017-01-13 01:08:20 följande:

Vi har linnepåslakan. Det är svalt och det känns inte att man har nåt på sig knappt.

elyse skrev 2017-01-13 01:19:00 följande:

Min dotter är jättevarm av sig och sover med en bambufilt. Finns stora plädar också som passar vuxna. Finns bl.a. på Sidenselma.

Tack för tipsen. Jag ska undersöka vidare.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • i-o
    Aniiee skrev 2017-01-13 00:55:55 följande:
    Kan man bara få på recept.
    Nix.
  • Aniiee
    i-o skrev 2017-01-13 01:40:25 följande:
    Nix.
    Ok, länka då.
  • Ullabellasekreterare
    Aniiee skrev 2017-01-13 00:15:10 följande:
    Det blir aningens för kallt så här på vintern. Men bara aningens..... På sommaren är påslakan för varmt, oftast. 
    Stoppa in ett påslakan i ett annat påslakan? 
  • elyse

Googlade lite och ett kedjetäcke kostar mellan 5- och drygt 8000 kr...

• Aniiee
    elyse skrev 2017-01-13 01:51:06 följande:

Googlade lite och ett kedjetäcke kostar mellan 5- och drygt 8000 kr...

Wow. That's a lot. Hittade dock på hjälpmedelscentralen för stockholm att de tar ut en avgift om 600 kr. Så får man på recept/som hjälpmedel så kostar det inte så mycket.

Vet inte ar du bor, men googla hjälpmedelscentralen + ditt landsting, så hittar du.
  • Aniiee
    Ullabellasekreterare skrev 2017-01-13 01:48:36 följande:
    Stoppa in ett påslakan i ett annat påslakan? 
    Hur många påslakan trur du att jag har egentligen? =P

Men ja, det kan vara ett alternativ.
  • elyse
    Aniiee skrev 2017-01-13 02:08:45 följande:

Wow. That's a lot. Hittade dock på hjälpmedelscentralen för stockholm att de tar ut en avgift om 600 kr. Så får man på recept/som hjälpmedel så kostar det inte så mycket.

Vet inte ar du bor, men googla hjälpmedelscentralen + ditt landsting, så hittar du.

Ah. Jag skulle gärna testa eftersom jag har Willis Ekbom (restless legs) och mår bra av tryck på armar och ben. Ska prata med min husläkare om detta när vi ses nästa gång.
  • Kerubmamman

Man kan sy egna kedjetäcken.  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Ullabellasekreterare
    Aniiee skrev 2017-01-13 02:09:23 följande:
    Hur många påslakan trur du att jag har egentligen? =P

Men ja, det kan vara ett alternativ.
    Haha :p Två, iaf? =) 
  • K med lilla E

Du kanske ska ha ett silkestäcke? Jag köpte ett för halva priset (500 kr) på Jysk för ett tag sedan. De ska reglera temperaturen och jag är supervarm på natten och ville ha ett svalt. Men jag tycker det är lite för tungt.

• Gizmo

Jag är också supervarm och svettas mycket. Har Silkestäcke (sommartäcke) från Jysk, 600:- på rea! 

Har provat Silkestäcke (höst/vintertäcke) men det är alldeles för varmt för min smak. 

Svar på tråden Var kan man köpa ett supersvalt täcke som inte kostar skjortan?