• glutten

Vad anser ni om detta?

Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 00:34:19 följande:
    Ok, du är bara rädd för inavel då så att säga?

Och att jag ser han som min egen son, har ingen betydelse? Jag skulle aldrig låta mina egna barn dejta mina kusiners barn....

Jag är uppvuxen väldigt nära mina kusiner.
    Du är uppvuxen nära dina kusiner, men tjejen vet inte ens om att du är kusin med hennes pappa/hennes pojkväns bonusmamma? Då kan ni ju inte umgås särskilt nära idag.

Jag kan TYP förstå att det känns LITE konstigt för dig, och det är mycket fint att du och pojken har en så bra tematik. Men du måste släppa detta. De gör inga som helst fel genom att vara ihop. Deras relation har inte heller med dig att göra. Vilken rätt har du att bestämma vem han får vara ihop med (så länge han inte far illa)?
  • glutten
    glutten skrev 2017-01-13 00:42:24 följande:
    Du är uppvuxen nära dina kusiner, men tjejen vet inte ens om att du är kusin med hennes pappa/hennes pojkväns bonusmamma? Då kan ni ju inte umgås särskilt nära idag.

Jag kan TYP förstå att det känns LITE konstigt för dig, och det är mycket fint att du och pojken har en så bra tematik. Men du måste släppa detta. De gör inga som helst fel genom att vara ihop. Deras relation har inte heller med dig att göra. Vilken rätt har du att bestämma vem han får vara ihop med (så länge han inte far illa)?
    LOL relation, inte tematik...
  • glutten
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 00:53:26 följande:
    Jag frågar dig samma fråga som jag frågade de andra .. hade du tyckt att det var ok, om dina barn blev tillsammans med dina kusiners barn?

Vi har nydligen flyttat till ett nytt samhälle, pojken har börjat en ny skola.

Jag är uppvuxen med mina kusiner.

Dessa barnen är idag 14år som vi pratar om.

Vi har bott på annat håll i 9 år, barnen var 5år sist jag träffade dom.

Barnen är stora nu och hänger inte med mamma och pappa överallt, dvs att jag bara träffar kusin och hans fru.

Jag har inte varit i skolan och hämtat 14 åringen eller suttit med i hans klass på lektioner.

Därför vet hon inte vem jag är eller hur jag ser ut.
    Jag har en bonusson, och om han som 14-åring blev ihop med min kusins dotter i samma ålder hade jag tyckt att oj, hoppas ingen är dum mot någon annan här för då kan det bli jobbigt att ses vid släktsammankomsterna... men nej, jag hade inte haft andra problem med det. På riktigt.

DU är uppvuxen med dina kusiner. De aktuella barnen är INTE uppvuxna med varandra (har inte setts på 9 år). Därmed faller såväl släkt/genetik-argumentet som argumentet att de "känns som" släkt/familj. Barnen är inte släkt och VET INTE ENS OM att de har - icke blodsmässiga - kopplingar till varandra.
Svar på tråden Vad anser ni om detta?