Vad anser ni om detta?
Kusinbarn är ju inte ens speciellt nära. Hade förstått om det var ett syskon-barn eller ditt egna barn. Men de är inte släkt så låt dem vara. Om de gör slut eller håller ihop får tiden utvisa.
Kusinbarn är ju inte ens speciellt nära. Hade förstått om det var ett syskon-barn eller ditt egna barn. Men de är inte släkt så låt dem vara. Om de gör slut eller håller ihop får tiden utvisa.
Till anonym här över.
Ja har som sagt jättesvårt stt släppa det.. jag ser han som min son.
Skulle du verkligen tycka att det kändes ok om ditt barn var tillsammans med din kusins barn?
Ja alltså enda anledningen till att folk som är släkt inte rekommenderas att ha relationer är ju för att förhindra inavel i avkomma. Risken finns inte här så jag kan inte heller se problematiken.
Fast om hon nu inte vet att du och hennes pappa är kusiner spelar det väl ingen roll om hon vet att han bor med dig? Har du och hennes pappa en nära relation?
Enda vettiga anledningen till att stoppa en relation mellan "släktingar" handlar om inavel. Resten är bara moral-panik i ditt fall. Hade det varit annorlunda om flickan var barn till en nära vän i stället?
Jag säger inte att det inte skulle vara lite panik från min sida, sticker inte under stolen alls med det. Men jag tycker att det är så fel!
Jag ser han som sagt som en son, och tex min riktiga son (om jag måste uttrycka mig så då!) hade aldrig aldrig aldrig fått dejta mina kusiners barn!
Absolut , det hade varit annorlunda då jag ibte är släkt med mina bästa vänner.... vad jag hade tyckt om det är en annan sak.
Ingift släkt.
Och han var 4 år när jag träffade hans pappa..
"om en gris flyttar in i ett stall, blir han automatiskt en häst då? "
Om dom varit släkt biologiskt hade de varit tremenningar. Vilket inte är direkt nära släkt. Om min dotter träffat någon som visat sig vara hennes biologiska tremenning hade jag inte brytt mig nej om de inte skulle skaffa barn vill säga då det finns en liten risk för inavel. I ditt barns fall finns inte ens denna risk...