• John22

Vad anser ni om detta?

Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 02:12:30 följande:

Dom är med andra ord sysslingar.

Nej, det är de inte. Det finns inga biologiska band mellan dem och det finns inget som helst fel i att de blir tillsammans.

Du skapar släktband i huvudet som inte existerar. Om din mamma och din partners pappa helt plötsligt skulle få ihop det, skulle du då lämna din partner eftersom ni helt plötsligt "är syskon"?
  • John22
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 11:42:48 följande:
    Ser nu att jag läste fel i din tråd.

Att min mamma och min svärfar blev ett par menar du alltså. Det är en bisarr idé, eftersom att du har väldig dålig koll på läget..

Men ok vi låssas det.

Ja, det skulle jag kalla honom, men mest på skoj. Men detta skulle aldrig hända. Ingen i våra familjer skulle sätta oss i en sådan situation

Skulle min mamma träffat en annan man som då skulle blivit mot bonuspappa, hade jag aldrig aldrig aldrig blivit tillsammans men mannens söner, nej. För då är man en familj. Jag bryr mig inte om det är DNA eller ej. Familjen först.
    Huruvida idén är bisarr eller inte och huruvida ni skulle "försätta" er i den situationen är helt irrelevant, och nu var premissen att du skulle ha blivit tillsammans med partnern innan era föräldrar blev tillsammans. Du skulle då lämna din partner eftersom du inte vill ägna dig åt incest?

Nej, givetvis inte, för han skulle absolut inte vara din bror, precis som ungarna du talar om absolut inte är sysslingar.

Löjliga premisser kräver löjliga liknelser.
Svar på tråden Vad anser ni om detta?