• sextiotalist

Vad anser ni om detta?

För det första, du skriver tillåta dejta en person. Grabben är 14 år, har ett fling med en jämnårig tjej, du skapar verkligen en höna av en fjäder. Jag ser det inte ens som att man dejtar någon i den åldern.

Du skriver att du inte skulle tillåta att din dejtade ett kusinbarn, hur ska du kunna göra det. När din son är 18 år så har du noll bestämmande över detta.

Släpp detta helt nu. Du må ogilla det, men det är inte som varken ska eller bör lägga dig i (inte ens när det gäller din egen son).

Det är en sak som man ska vara väldigt försiktig med som förälder, att lägga sig i sina barns förhållande, så länge alla mår bra.

• sextiotalist
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 11:42:48 följande:
    Ser nu att jag läste fel i din tråd.

Att min mamma och min svärfar blev ett par menar du alltså. Det är en bisarr idé, eftersom att du har väldig dålig koll på läget..

Men ok vi låssas det.

Ja, det skulle jag kalla honom, men mest på skoj. Men detta skulle aldrig hända. Ingen i våra familjer skulle sätta oss i en sådan situation

Skulle min mamma träffat en annan man som då skulle blivit mot bonuspappa, hade jag aldrig aldrig aldrig blivit tillsammans men mannens söner, nej. För då är man en familj. Jag bryr mig inte om det är DNA eller ej. Familjen först.
    Det hände en gammal klasskamrat till mig. Hennes mamma är numera gift med hennes mans pappa.
  • sextiotalist
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:04:02 följande:

Jag kan utläsa följande :

1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.

2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.

3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.

Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.

Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.

Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?

Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..

1) Jag ser det som genetik om de är nära varandra
    2) Jag har inte den relationen med alla mina kusiner, men nej, jag hade inte brytt mig om min som dejtade en av mina kusiners barn, om de nu var i ungefär samma ålder.
    3) om två kusiner gifter sig har jag inga problem med, det är deras val och inte mitt.
    Folk (även mitt eget barn) får välja sina liv och få välja sin partners efter sitt eget tycke. Så länge inte någon far illa, så är det inget som jag ska lägga mig i.

Svar på tråden Vad anser ni om detta?