Inlägg från: Anonym Mamma1 |Visa alla inlägg
  • Anonym Mamma1

Går inte ner i vikt

Min dotter är 6 veckor.. jag gick upp 1 kg totalt under graviditeten och gick ner 17 kg (?!) direkt efter förlossningen.. hade en del övervikt innan jag blev gravid. Nu känner jag att vågen står helt still trots helamning..

Jag försöker inte stressa upp mig över det utan tänker ta tag i det när det blir bättre väder, skönare och mer motiverande att ta sig ut på promenader/ börja träna.

Jag använder en app som heter 'Lifesum', man fyller i allt man äter och håller koll så man inte äter för mycket, att man äter rätt m.m. Den är jättebra tycker jag! Speciellt nu när man ammar och gärna är lite småhungrig hela tiden.. man håller koll och tänker sig för på ett annat sätt vad man stoppar i sig och att välja nyttigare alternativ. Gick ner 9 kg med den appen innan jag blev gravid

Ett litet tips!

• Anonym Mamma1

Glömde skriva.. man kan ställa in olika mål i appen.. tex att man vill gå ber 10 kg och att man ska gå ner 0,5 kg/vecka. Appen räknar ut hur mycket man ska äta per dag för att uppnå det. Man kan även sätta träningsmål tex att man vill röra sig 30 min/dag. Man tar det i sin egna takt! Kanonbra

Svar på tråden Går inte ner i vikt