• Äppelpaj80

kan man börja älska någon igen?!

Vi är påväg mot skilsmässa går i terapi och pratar mycket om hur vi vill ha det och önskar. Vad som gick fel och vad som gjorde att jag tappade känslorna.
    Jag känner dock innerst inne att även om han gör alla förändringar som krävs så är det försent.
    Jag känner ingen kärlek. Kan den komma tillbaka?!

• Svar på tråden kan man börja älska någon igen?!
  • Anonym (Yes)

Ja kärleken kan självklart komma tillbaka och även starkare, men det brukar oftast hända först när man förlorar någon. För ibland är kärleken man tvivla på så långt ner i ens tankar att man faktiskt tror att man inte älskar personen längre. När personen sen inte finns kvar hos än, kommer det upp små tankar av glada minnen och saknad av personen, sen när man träffas igen efter det har gått ett tag så kan man känna det där kärleks pirret i magen.

Där emot är det extremt svårt att få en bra avslut på en relation, Då det oftast leder till att någon blir sårad då än inte vill att det skulle ta slut, sen om partner som gjorde slut börjar ångra sig efter några månader/år, Så kanske inte den som blev lämnad är så värst förlåtande även om den säger det osv. 

Kärleken är komplicerad.

Kortat fattat, Ja du kan börja känna kärlek igen för en person, men däremot så handlar allt om en enkelt sak, Vågar man satsa igen på någon som knäckte ens hjärta ? Den frågan blir svårare och svårare att svara ja på för den som blev lämnad ju längre tiden går. Även om personen skulle känna kärleks pirret i magen för dig också. Är det inte så säkert att han eller hon vågar satsa igen.

• Anonym (Tråkigt)

Har ni barn ihop?

• Äppelpaj80
    Anonym (Tråkigt) skrev 2017-01-14 10:35:36 följande:

Har ni barn ihop?

Ja vi har barn ihop som går i skolan.
  • Äppelpaj80
    Anonym (Yes) skrev 2017-01-14 10:32:00 följande:

Ja kärleken kan självklart komma tillbaka och även starkare, men det brukar oftast hända först när man förlorar någon. För ibland är kärleken man tvivla på så långt ner i ens tankar att man faktiskt tror att man inte älskar personen längre. När personen sen inte finns kvar hos än, kommer det upp små tankar av glada minnen och saknad av personen, sen när man träffas igen efter det har gått ett tag så kan man känna det där kärleks pirret i magen.

Där emot är det extremt svårt att få en bra avslut på en relation, Då det oftast leder till att någon blir sårad då än inte vill att det skulle ta slut, sen om partner som gjorde slut börjar ångra sig efter några månader/år, Så kanske inte den som blev lämnad är så värst förlåtande även om den säger det osv. 

Kärleken är komplicerad.

Kortat fattat, Ja du kan börja känna kärlek igen för en person, men däremot så handlar allt om en enkelt sak, Vågar man satsa igen på någon som knäckte ens hjärta ? Den frågan blir svårare och svårare att svara ja på för den som blev lämnad ju längre tiden går. Även om personen skulle känna kärleks pirret i magen för dig också. Är det inte så säkert att han eller hon vågar satsa igen.

Frågan är om jag någonsin älskat som man ska? Och anledningarna till att jag inte älskar är så många känns det som. Skillnader i personlighet och fysiska saker.
  • Anonym (Tråkigt)

Har du skaffat barn med någon du inte älskat på rätt sätt? Förklara gärna, sitter lite i samma sits som dig

• Äppelpaj80
    Anonym (Tråkigt) skrev 2017-01-14 11:05:12 följande:

Har du skaffat barn med någon du inte älskat på rätt sätt? Förklara gärna, sitter lite i samma sits som dig

Ja alltså jag var kär och attraherad från första början men framförallt var han jättekär i mig. Jag var 8 år yngre och bara 24 år när vi träffades, mådde inte jättebra just då heller så han var min trygga punkt antar jag. Fick tvivel ganska snart då de "dåliga" sidorna visade sig men vi gifte oss och hade det väl bra allra största delen av tiden. Vart efter hand minskade känslorna då de där små sakerna man irriterar sig på växer till stora berg och har inte varit starka på många år. Sista 2 åren har jag inte älskat honom alls. Jag tror att jag på sätt och vis blev tillsammans eller höll ihop av fel skäl fast jag alltid känt att det inte var 100% rätt. Var nog för ung och dum för att göra ett klokt val. Ångrar inte vår tid tillsammans dock vi har haft ett bra liv och fått två fina barn.
  • Anonym (Tråkigt)

Två barn?! Hur länge har ni varit tillsammans?

• Äppelpaj80
    Anonym (Tråkigt) skrev 2017-01-14 15:38:57 följande:

Två barn?! Hur länge har ni varit tillsammans?

13 år och du?
  • Rolle

Jag undrar samma sak, speciellt efter ett förhållande som man farit illa i, på grund av olikheter och verbal misshandel.... känns svårt, känns som jag är klar men hon vill.

• Anonym (All kärlek)

Klart man man kan börja älska någon igen. Jag ha den erfarenheten trots att jag blivit utsatt för psykisk misshandel och förnedring. Dock krävs det en del. Beroende på hur länge man varit ihop och vad man upplevt tillsammans  så har man starka band. Band som kan komma tillbaka. Men tyvärr är det nog rätt ovanligt idag då det finns ett ganska stort och lättillgänglig marknad.

Det är svårt idag, riktigt svårt och när vissa personer kanske insett vad dom går miste om så har tiden runnit iväg och man blivit gammal. Därför så tycker jag man skall göra allt för familjen om möjligt. Även när man kanske har utflyttade barn. För problem blir det alltid men det går ofta att lösa. 

Älskar dig trots att du inte finns hos mig längre!

• Anonym (Me2)

Känner igen mig. Jag undrar också... Känner tyvärr att jag inte har kraften eller kanske ens viljan att ta emot hans insikter. De kommer liksom försent. Tror jag. Han ska resa mycket i vår så det blir skönt att få space. Jag har också mycket på jobbet och vi 2 barn och hus och trädgård så det blir mycket för mig att ta hand om. Men ser ändå fram emot våren...

Jag som alltid längtat otroligt efter närhet undviker försök till pussar etc. Sex är inte ens att tänka på. Vilket jag också längtat otroligt mycket efter. Kyssarna får mig att känna mig kvävd.

Trist som attan!!

• Äppelpaj80
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-16 07:32:07 följande:

Känner igen mig. Jag undrar också... Känner tyvärr att jag inte har kraften eller kanske ens viljan att ta emot hans insikter. De kommer liksom försent. Tror jag. Han ska resa mycket i vår så det blir skönt att få space. Jag har också mycket på jobbet och vi 2 barn och hus och trädgård så det blir mycket för mig att ta hand om. Men ser ändå fram emot våren...

Jag som alltid längtat otroligt efter närhet undviker försök till pussar etc. Sex är inte ens att tänka på. Vilket jag också längtat otroligt mycket efter. Kyssarna får mig att känna mig kvävd.

Trist som attan!!

Jag funderar på om det är lättare om man tycker om personen för den hen äf fortfarande? Dvs inte stör sig på hur den andra luktar, beter sig mot andra, attityd, irriterande ovanor och olikheter emellan oss.

Jag ser massa fina sidor hos min man också, riktigt fina, men olikheterna är många och jag undrar om det är mindre chans när man känner att det sociala med varandra och andra inte funkar. Att man inte har roligt tillsammans eller i varandras sällskap?
Svar på tråden kan man börja älska någon igen?!