• glutten

Min sons mamma knarkar.

Men vänta, vill du ha ditt barn heltid eller vill du att mamman ska ta sin del? För jag får intrycket att du vill att hon ska ha barnet varannan vecka? Och det låter ju INTE som en bra idé om hon nu knarkar...

• glutten
    melonsmasher100 skrev 2017-01-15 20:10:03 följande:

Nej det är klart jag inte vill det, men glöm inte att jag är pappan. Även fast alla säger att Sverige är sååå jämställt så tror aldrig socialen på pappan just på grund av att pappan oftast brukar va den sämre föräldern? Tror vi haft en 10+ möten på socialen sen vi separerade. Varje gång fick jag ett "nope, de är som de är". Så fort en advokat kom med i bilden så smack fick jag varannan veckas avtal. Vad ska jag göra? Ta honom och inte låta henne träffa honom? Då blir ju jag den onda enl. socialen, hon kommer ju bara undvika att ta droger ett par dagar så kommer det inte synas så ser jag ut som en idiot. Vill bara ge han en bra uppväxt vafan, inte att han ska bli en socberoende knarkare. Hon är aggressiv hela tiden, börjat gå så där med dålig hållning och ser allmänt nere ut hela tiden, pratar om knark, sitter under fläkten och röker med sin telefon medan min son är helt ensam på golvet varje gång jag kommer.

Att kontakta någon i hennes närhet går ej då dem absolut inte kommer tro mig.

Ok, då missförstod jag! Skönt. Och ja, du har helt rätt i att pappor missgynnas i sådana här situationer. Jag har typ ingen erfarenhet av soc etc, så jag har inga handfasta råd. Men jag ska hålla tummarna för dig och sonen! Fortsätt kämpa, det kommer aldrig inte vara värt det. Tur att din son har åtminstone en bra förälder!
Svar på tråden Min sons mamma knarkar.