• Anonym (trött­)
    Äldre 15 Jan 22:14
    22792 visningar
    23 svar
    23
    22792

    Voxra

    Jag har sedan några månader tillbaka varit sjukskriven för djup depression. Fått träffa flera olika allmänläkare, varit på psyk och provat den ena sortens tabletter efter den andra... Men inget hjälper.

    Just nu äter jag voxra, har ångestdämpande vid behov och sömntabletter för att ens våga sova (fruktansvärda mardrömmar). Väntar även på att få komma till en psykolog.

    Är det fler som ätit/äter voxra? Hur funkar det för er?

    Har ni ätit annan medicin innan för depression?

    Hur lång tid tog det innan effekten av voxra kickade in?

    Vill bara veta att det finns ett slut på detta helvete...

  • Svar på tråden Voxra
  • Anonym (S)
    Äldre 15 Jan 22:53
    #1

    Kan dela med mig av min sambos erfarenheter av Voxra.

    Han var djupt deprimerad och fick voxra utskrivet. Med tiden märkte jag och även andra närstående att han blev personlighetsförändrad, från att vara en känslig kille till att bli total känslokall utan att känna någon empati överhuvudtaget. En kväll gick han ut och drack med voxra i kroppen, hamnade i säng med en kollega, han kände inget dåligt samvete över detta alls. Han brydde sig inte att han skadade mig för livet. Han höll det hemligt utan att känna dåligt samvete tills hon berättade det på Facebook. Efter det blev lovet kaos och jag flyttade ifrån honom. Då vaknade han upp och insåg vad han förlorat. Jag gav honom en andra chans, på ett villkor, att han slutar med den där jävla voxran. Han trappade ner successivt och blev tillslut sitt vanliga jag igen. Han beskriver själv att han mådde bättre och kände ingen ångest under tiden han åt tabletterna, men vi runt omkring märkte hur illa han förändrades och det var det som var det läskiga hur tabletterna lurade honom.

  • Anonym (Har testat­)
    Äldre 15 Jan 22:57
    #2

    Jag åt voxra i några månader. Tyckte den hjälpte bra snabbt, kände mig mer uppåt o pigg. Men, efter nån månad så avtog det och jag kände ingen större skillnad igen.. men det verkar som att den fungerar bra på många som jag läst om, som då har testat många andra mediciner innan utan framgång.

  • Anonym (Greta­)
    Äldre 15 Jan 23:00
    #3

    Jag följer tråden, hoppas på att få Voxra utskrivet nästa gång jag träffar läkaren. Just nu tar jag venefaxin.

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 23:04
    #4
    Anonym (S) skrev 2017-01-15 22:53:24 följande:

    Kan dela med mig av min sambos erfarenheter av Voxra.

    Han var djupt deprimerad och fick voxra utskrivet. Med tiden märkte jag och även andra närstående att han blev personlighetsförändrad, från att vara en känslig kille till att bli total känslokall utan att känna någon empati överhuvudtaget. En kväll gick han ut och drack med voxra i kroppen, hamnade i säng med en kollega, han kände inget dåligt samvete över detta alls. Han brydde sig inte att han skadade mig för livet. Han höll det hemligt utan att känna dåligt samvete tills hon berättade det på Facebook. Efter det blev lovet kaos och jag flyttade ifrån honom. Då vaknade han upp och insåg vad han förlorat. Jag gav honom en andra chans, på ett villkor, att han slutar med den där jävla voxran. Han trappade ner successivt och blev tillslut sitt vanliga jag igen. Han beskriver själv att han mådde bättre och kände ingen ångest under tiden han åt tabletterna, men vi runt omkring märkte hur illa han förändrades och det var det som var det läskiga hur tabletterna lurade honom.


    Tack för ditt svar!

    Måste verkligen ha varit ett helvete!

    Jag har bett min man vara uppmärksam på om min personlighet förändras eller om jag blir konstig, men jag hoppas att han slipper vara med om något sådant.
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 23:07
    #5
    Anonym (Har testat) skrev 2017-01-15 22:57:18 följande:

    Jag åt voxra i några månader. Tyckte den hjälpte bra snabbt, kände mig mer uppåt o pigg. Men, efter nån månad så avtog det och jag kände ingen större skillnad igen.. men det verkar som att den fungerar bra på många som jag läst om, som då har testat många andra mediciner innan utan framgång.


    Tack för svar!

    Jag har hunnit äta den i 2 veckor men än så länge känner jag ingenting förutom att hungern är som bortblåst.

    Men det kan ju hända att det tar ett tag för mig.
  • Anonym (Deppi­g)
    Äldre 15 Jan 23:23
    #6

    Jag har ätit voxra tillsammans med cipralex i många år! Har funkat bra för mig. Varje gång läkare vill försöka sätta ut min medicin blir det bajs. Har fått prova allt mellan himmel och jord, men denna kombo är det bästa för mig. Idag jobbar jag och mår bra, men kommer fortsätta med tabl

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 23:27
    #7
    Anonym (Deppig) skrev 2017-01-15 23:23:00 följande:

    Jag har ätit voxra tillsammans med cipralex i många år! Har funkat bra för mig. Varje gång läkare vill försöka sätta ut min medicin blir det bajs. Har fått prova allt mellan himmel och jord, men denna kombo är det bästa för mig. Idag jobbar jag och mår bra, men kommer fortsätta med tabl


    Skönt att höra att den funkar bra!

    Av vilken anledning har läkarna satt ut den medicinen för att prova nytt?
  • Anonym (Deppi­g)
    Äldre 15 Jan 23:44
    #8
    Anonym (trött) skrev 2017-01-15 23:27:28 följande:

    Skönt att höra att den funkar bra!

    Av vilken anledning har läkarna satt ut den medicinen för att prova nytt?


    När dom försökt trappa ner min vanliga medicin funkar det ju först bra (detta är ju alltså när jag mår bra och allt är ok) men efter ett tag slutar det med ny depression. Det är då jag fått prova lite andra varianter. Men utan resultat. Och så tillbaka till cipralex o voxra och så blir det sakta bättre igen. Nu har jag satt ner foten och sagt att dom får ge fan i o experimentera mer med både dos eller sort!
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 16 Jan 08:01
    #9
    Anonym (Deppig) skrev 2017-01-15 23:44:58 följande:

    När dom försökt trappa ner min vanliga medicin funkar det ju först bra (detta är ju alltså när jag mår bra och allt är ok) men efter ett tag slutar det med ny depression. Det är då jag fått prova lite andra varianter. Men utan resultat. Och så tillbaka till cipralex o voxra och så blir det sakta bättre igen. Nu har jag satt ner foten och sagt att dom får ge fan i o experimentera mer med både dos eller sort!


    Det är bra att du vet vilken medicin som fungerar! Läkare vet inte alltid bäst.
  • Äldre 16 Jan 15:23
    #10

    Vid djupare depressioner brukar tyvärr inte Voxra vara tillräckligt. Inte enbart utan isåfall i kombination med någon annan medicin.
    Dom kraftfullaste läkemedlen mot depression är Parnate, Nardil (måste söka licens på båda) eller någon av de tricykliska. 

Svar på tråden Voxra