• Fundersammast

Jag blir knäpp!

Plussade förra onsdagen.

På fredagen upplever jag några hugg i magen som strålat ut genom underlivet på eftermiddagen.

På kvällen är det färskt blod på pappret. Det fortsätter och håller på ännu, dag fyra alltså.

Aldrig så pass mycket att det kommer i bindan, aldrig klumpar. Växlar mellan rött/orange/brunt och ljusrosa flytningar. Upplever att det kommer ytterst lite mer när jag rör mig eller går i trappor. Har ingen som helst smärta. Uppehåll på några timmar varje dag när pappret är klar eller bara ljust ljust rosa. Upplever eventuellt att det har varit mer uppehåll idag än tidigare. Beräknas vara i v 5+4 idag.

Tog ytterligare ett gravtest idag som är precis lika som det jag tog för en halv vecka sedan. Har bokat VUL nästa torsdag. Snälla, jag håller på att bryta ihop. Jag är på gränsen till sammanbrott hela jäkla tiden. Vad tror ni? Berätta om era erfarenheter, vad som helst!

• Svar på tråden Jag blir knäpp!
  • Anonym (Y)

När jag fått missfall (två gånger) har det varit så mycket blod och klumpar att jag inte tvivlat på att det var missfall. Det har känts att inget kunnat överleva det.

Håller tummarna för dig!

• MissHelene

Det låter lite som att du har känsliga slemhinnor bara, du behöver nog inte oroa dig ska du se, många har helt ofarliga blödningar under graviditeten men förstår din oro, jag hade känt lika som dig:)

• SLK9216

Oj stackarn.. försök slappna av, har du ringt 1177? Du plussar ju fortfarande så du borde nog inte behöva vara orolig men förstår dig såklart :/

• Fundersammast
    MissHelene skrev 2017-01-16 22:20:20 följande:

Det låter lite som att du har känsliga slemhinnor bara, du behöver nog inte oroa dig ska du se, många har helt ofarliga blödningar under graviditeten men förstår din oro, jag hade känt lika som dig:)

Men om det beror på sköra slemhinnor känns det helt orimligt att blöda i fyra dagar?
  • Fundersammast
    SLK9216 skrev 2017-01-16 22:22:27 följande:

Oj stackarn.. försök slappna av, har du ringt 1177? Du plussar ju fortfarande så du borde nog inte behöva vara orolig men förstår dig såklart :/

Jag har pratat med 1177, mvc och gyn. Alla säger samma sak: det är omöjligt att svara på vad det är. De säger att alternativen är:

1. Påbörjat missfall. (Min tanke är, borde det inte blöda mer, komma klumpar, göra ont? Det här är ju inte ens i närheten av en ens sparsam mens!)

2. Ofarlig blödning pga sköra slemhinnor, kroppen orkar inte hålla tillbaka mens eller oförklarlig blödning.

3. Förlust av en tvilling in case of tvillinggraviditet.

Jag vet inte vad jag ska tro.. jag plussar visserligen fortfarande men borde det inte bli starkare om nu graviditeten fortskrider?
  • SLK9216

Hmm.. okej hoppas verkligen att det inte är nr 1.

Jag har själv, vad jag vet,inte haft några missfall men jag tycker du ska slappna av och ta ett bad, för det hjälper inte att oroa dig nu. Tänk positivt! Två av de tre alternativen är ju Ok. Försök att få hjälp redan imorgon bitti, förklara din oro.

• Huuumlan_

När jag fick mitt missfall så började de också med sporadiska blödningar. Vissa höll i några dagar och sen slutade de. Men ca 2 veckor efter första blödningen så en lördagsmorgon så kom den stora blödningen och de var missfallet. Håller tummarna för dig !

• 2009
    Huuumlan_ skrev 2017-01-17 09:38:10 följande:

När jag fick mitt missfall så började de också med sporadiska blödningar. Vissa höll i några dagar och sen slutade de. Men ca 2 veckor efter första blödningen så en lördagsmorgon så kom den stora blödningen och de var missfallet. Håller tummarna för dig !

Precis så var det tyvärr för mig också när jag fick missfall förra året i v 8 :(
Svar på tråden Jag blir knäpp!