• Livetsgång

    Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced

    Tänkte skapa en ny tråd för oss som använder enbart Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced och tempar.

    Ni som använder monitorn vilka dagar har östrogen hittats och när fick ni maximal fertilitet?

    Ni som inte fick maximal fertilitet blev ni ändå gravida?

    Hur har tempning och 
    Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced hjälpt er?

    Jag använder mig utav 


    Tempar även med NC och FF

    Min senaste mens va på CD 1-5
    Min monitor gav utslag för östrogen redan dag CD 7

    Den är fortfarande hög och letar nu efter LH höjning.

    FF beräknar ÄL på CD 14
    NC beräknar ÄL på CD 16

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-17 07:31
    CD 1-5 d.v.s 7-11 Januari
    CD 7 (Östrogen HÖG monitor) 13 Januari

  • Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced
  • Livetsgång

    Kan redan bygga trådar efter sekrektkontroll

    Är på CD 11 = 17 Januari
    Monitorn visar redan MAXIMAL :O

    Sker min ägglossning inte lite väl snabbt?

  • KCEG

    Jag har aldrig haft MAXIMAL de månaderna som jag plussat, jag plussade med fick ett MA och plussade igen i december och fick ett tidigt mf då. Så jag hoppas att det funkar för oss tredje gången gillt. Hoppas jag inte behöver vänta så länge. 
    '

  • Livetsgång
    KCEG skrev 2017-01-17 09:53:25 följande:

    Jag har aldrig haft MAXIMAL de månaderna som jag plussat, jag plussade med fick ett MA och plussade igen i december och fick ett tidigt mf då. Så jag hoppas att det funkar för oss tredje gången gillt. Hoppas jag inte behöver vänta så länge. 
    '


    Det är första månaden jag använder min monitor. Fick den i julklapp och kunde ju inte ställa in den förens nu i Januari på mensdagen. 

    Av 20 ÄL test har jag enbart behövt avvara 7 stycken och redan fått MAX på monitorn.

    Har läst så mycket att många inte ens får MAX första användningen
  • KCEG
    Livetsgång skrev 2017-01-17 10:00:29 följande:
    Det är första månaden jag använder min monitor. Fick den i julklapp och kunde ju inte ställa in den förens nu i Januari på mensdagen. 

    Av 20 ÄL test har jag enbart behövt avvara 7 stycken och redan fått MAX på monitorn.

    Har läst så mycket att många inte ens får MAX första användningen
    Jag har använt den i ett år nu, fått max på några cykler.. men långt ifrån alla. Ska testa på eftermiddagsurin nästa cykel för att se om det ger bättre utslag. =) 
  • Livetsgång
    KCEG skrev 2017-01-17 10:07:37 följande:
    Jag har använt den i ett år nu, fått max på några cykler.. men långt ifrån alla. Ska testa på eftermiddagsurin nästa cykel för att se om det ger bättre utslag. =) 
    Jag testade nu på morgonen klockan halv nio och fick MAX då trots jag druckit kaffe precis innan. 

    Igår va den som sagt bara HÖG och jag hade heller inga trådiga flytningar utan allt kom idag både MAX och flytningarna.
  • KCEG
    Livetsgång skrev 2017-01-17 10:11:30 följande:
    Jag testade nu på morgonen klockan halv nio och fick MAX då trots jag druckit kaffe precis innan. 

    Igår va den som sagt bara HÖG och jag hade heller inga trådiga flytningar utan allt kom idag både MAX och flytningarna.
    Det är ju toppen.. ligg på! Hoppas att ni plussar =) 
  • Livetsgång
    KCEG skrev 2017-01-17 10:18:25 följande:
    Det är ju toppen.. ligg på! Hoppas att ni plussar =) 
    Får bli ikväll så får locka sambon då haha :)
  • oONinniOo

    Överväger om jag ska skaffa en monitor eller inte. Tempar och provar ÄL-test igen, men ibland verkar jag ha så kort peak att jag missar den trots att jag testar mer än en gång. Så jag funderar på att införskaffa en om jag inte blir gravid denna cykel. Vad tycker ni om era?

  • Corren

    Hej Hej!

    Någon som är aktiv i denna tråden? Fick min monitor förra veckan och har precis gett mig på den! Någon mer än jag? Hade varit roligt att följas åt tillsammans!

    Fick min första "Hög" igår, har varit så orolig att jag inte ska ha någon ÄL överhuvudtaget (har ingen bakgrund som skulle peka på det utan bara en orolig själ som så gärna vill ha ett plus) så ska bli spännande att se hur det går med denna! Jag & sambon har precis påbörjat bebisverkstaden

  • Livetsgång
    Corren skrev 2017-07-02 22:33:54 följande:

    Hej Hej!

    Någon som är aktiv i denna tråden? Fick min monitor förra veckan och har precis gett mig på den! Någon mer än jag? Hade varit roligt att följas åt tillsammans!

    Fick min första "Hög" igår, har varit så orolig att jag inte ska ha någon ÄL överhuvudtaget (har ingen bakgrund som skulle peka på det utan bara en orolig själ som så gärna vill ha ett plus) så ska bli spännande att se hur det går med denna! Jag & sambon har precis påbörjat bebisverkstaden


    Har du fått HÖG så kör på redan nu :) Min visade HÖG i ca 4-5 dagar innan den slog om till MAXIMAL på monitorn så det är läge nu om ni planerar :) 


     


    Själv är jag inte så jätteaktiv i tråden då jag nu är gravid i vecka 7 :)

    Mycket tack vare monitorn som fick mig att lära när min ÄL ungefär kommer :) 

  • Maaja

    Hej!

    Behöver tolkningshjälp! Fick igår ett plus på clearblue fertilitetsmonitor advance. Jätteglad!! Hade ett digitalt som jag använde idag med morgonurin. Men det visade "inte gravid". Tog även ett clearblue "testa tidigt" som visade ett minus utan tvekan.

    Är på dag 29. Har en cykel på 28-30 dagar. Sist var den på 23 dagar. Jätte konstig alltså!

    Någon som varit med om samma? Det borde ju inte visa plus på monitorn om det inte är ett plus? Hur tolkar man det? ????

  • Maaja

    Hej!

    Skrev här att jag fick plus i fredags på clearblue fertilitetsmonitor advance. Testsde negativt på clearblue testa tidigt. Testade även imorse på advance Och på digitala clearblue och då blev det minus.:( Inga känningar och är på dag 31. Har en cykel på 28-30 dgr. Varför fick jag ens ett plus på advance? Måste ju ha hormonet eftersom det va plus. Vill såklart tänka jag är gravid men då borde det ju även visa på testet jag tog i morses? Hur ska jag tolkar jag detta? Någon som ha någon teori?;)

  • Biniis89

    Hej

    Är inne på 4e försöket nu med monitorn. Men varje månad dagen efter mensens slut så visar den hög fram till Maximal. Är det här normalt? Brukar få Maximal på dag 19-20.

  • Superkjellis

    Första försöket med monitorn här. Inne på dag 17 i cykeln och dag 9 med hög fertilitet. Hoppas det blir maximal snart.. är 34 år och har försökt i ca ett halvår men med oregelbunden mens har det varit svårt.

  • Superkjellis
    Biniis89 skrev 2021-08-07 15:56:38 följande:

    Hej

    Är inne på 4e försöket nu med monitorn. Men varje månad dagen efter mensens slut så visar den hög fram till Maximal. Är det här normalt? Brukar få Maximal på dag 19-20.


    Ingen aning tyvärr... ????
  • Diselnova

    Har börjat med min igen efter fosterdöd i juni. Haft fyra dagar med hög innan låg idag slog den om till maximal som den ju ska visa i två dagar så man kan ju hoppas på mirakel efter massa kaos med blödningar o obalans i kroppen efter d som hände????

Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor Advanced