Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    Mycket fett på insidan av låren. Mår dåligt av alla längdtrådar.

    Jag har faktiskt mått dåligt av att läsa alla längdtrådar där längdtrollet skrivit att tjejer på 160-165 har sämre proportioner. Det beror kanske på att hen startat så många. Efter att ha läst dom så är det speciellt en kommentar från en kille som fastnat; att långa ben är magiskt och slår allt annat. Jag är inte bara 162, jag har ganska lång överkropp också. Har 32 i längd på jeans.

    Nu ser jag bara långa ben överallt och har börjat banta för att iaf få jättesmala ben. Kruxet är att jag har fett på insidan av låret som man kan greppa en handfull av. Har även fett på rumpan och brösten men typ ingen annanstans. Är vältränad och har stl small men vill gå ned till x-small pga mina lår ändå går ihop och är jättemjuka.

    Jag har fått komplimanger för mina ben när jag haft kjol och shorts och min kille och mina ex älskade dom men när jag hela tiden läser att ben ska vara LÅNGA för att vara fina så blir jag ändå ledsen. Blir inte bättre av att dom inte är smala heller. Rädd för att jag måste bli gravt underviktig för att få bort låren. Jag har nämligen haft fettprocent på 17 tidigare och stl x-small med tvättbräda på magen osv och ÄNDÅ haft lår som gått ihop och varit mjuka på insidan. Då hade jag precis bmi som inte var undervikt.

    Vet inte hur jag ska släppa detta, har inte haft ätstörningar på flera år men nu har jag börjat gå ned i vikt fast jag var normalviktig och nöjd i flera år :(

  • Svar på tråden Mycket fett på insidan av låren. Mår dåligt av alla längdtrådar.
  • Anonym (Ledsen)

    Jag brukar inte bli ledsen över EN tråd gör eller dig. Jag är inte din i huvet, jag vet redan det nu skriver men det har varit mängder av dom trådarna väldigt länge på olika forum. Alltså jag vill inte att nåt utseende ska vara "bättre" än något annat, tycker själv att alla är lika fina på unika sätt men har fått en ohjälplig fixering vid många ben nu som inte får med logik eller förnuft att göra. Dessutom tror jag att jag har de mjukaste innanlåren i Sverige :/ Så mycket som jag tränar styrketräning och äter hälsosamt, är inte fet runt magen eller armarna alls. Har alltså aldrig haft ett thigh gap nånsin. Inte som barn heller fast jag var smal.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (K) skrev 2017-01-17 16:13:34 följande:

    Fett på rumpan på en small tjej är ursexigt. Dallrar det är det överjordiskt sexigt!


    Tack! Men just rumpan är mer som idealet medans ben hela tiden skrivs i tidningar osv ska vara LÅNGA och smala. Och dom är ju det eftersom jag kan ha 36 i byxor men proportionerna är typ sämre än hos vilken tjej mellan 20-30 som helst. Dom är inte ens jämnstora (låten alltså) utan det är liksom fettdepåer på insidorna medans andra mer har det utspritt runt om.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Trollet) skrev 2017-01-17 16:27:31 följande:

    Jag är också kort, under 160 med "fetta" lår som går ihop. Det är mycket vanligare att låren går ihop på kvinnor är tvärt om. Men jag reagerar inte på dessa trådar eftersom min sambo tänder enormt på mig för hans har fetisch för korta tjejer samt att det ska finnas kurvor att ta på. Vilket många killar också tycker. Hacka inte upp dig på trollen som trycker ner andras kroppsformer.

    För det andra, vem ska du behaga genom att få smala ben?


    Om min kille också hade haft en sån fetisch hade jag nog känt mig gladare men speciellt i början när vi var tillsammans pratade han hela tiden som att skönhet är "långa och slanka", han sa att mina tjejkompisar kunde vara modeller bara för att dom är över 183 men inte alls har modellkroppar eller ser bra ut i ansiktet "enligt idealet". Många tjejer som han sa var snygga precis när vi träffades var inte alls lika mig, dom var långa, helblonda (jag är brunett med balayage) och med väldigt raka kroppar (lite lönnfeta) och inte alls söta i ansiktet. Han sa tom att mina ben hade kunnat vara en decimeter längre. Hans ex hade thigh gap men såg inte bra ut för övrigt. Han gav inte ens mycket komplimanger i början alls utan har gjort det mer och mer, speciellt sen vi blev sambos. Nu verkar han superattraherad av mig men bilden är kvar av att "hans typ" ser annorlunda ut.

    Fattar inte att jag skriver den här tråden som en fjortis. Jag har i många år haft bra självkänsla (trodde jag) och känt mig skitsnygg precis som JAG är utan att vilja ändra saker... Sen läste jag tråd efter tråd av längdtrollet, tyckte personen var sjuk i huvet och har ALDRIG trott det hen skrivit varit sant men ändå upptäckte jag plötsligt att jag börjat kolla in långa ben och mår dåligt varje gång, börjat banta, träna oftare, skäms och mår dåligt över mina lår och ben osv. Får helt enkelt jobba mer på att tycka om mina unika attribut...
  • Anonym (Ledsen)
    K grrl skrev 2017-01-17 18:31:17 följande:

    Men om du styrketränar mycket, är det inte adduktorerna då? Jag får myyycket fler komplimanger för mina ben nu när de är vältränade och kurviga än när jag bara var smal.


    Jag har benmuskler men det jag menar är rent, jättemjukt fett på varje insida av låren som man kan nypa tag i så det fyller hela handen...
  • Anonym (Ledsen)
    Påven Johanna II skrev 2017-01-17 18:43:59 följande:

    Så hur många kompisar har du som är över 183 cm långa då?


    4 haha. Och flera i samma längd som mig men deras ben ser längre ut eftersom dom inte är lika kurvigt formade som jag och har smalare ben.
  • Anonym (Ledsen)
    Aikido skrev 2017-01-17 18:44:02 följande:

    Det är inte utan att det vattnas lite i munnen när du beskriver det så.


    Ironi? :p
  • Anonym (Ledsen)
    EnAnonumius skrev 2017-01-17 18:57:29 följande:

    Man kan vara "smal som en tandpetare" på låren och ändå så kan man ha "bubblor" på insidan låren så man blir en "lår skavare".

    Sedan så skriver tidningarna otroligt KORKAT.

    Även om man har _samma längd_ på ben, så kan tjocka ben göra att benen ser kortare ut än om de är smala.


    Ja precis fast nu har jag varken tjocka eller grova ben men inte heller jättesmala. Det är proportionerna :(

    Har fått komplex för första gången sen jag var typ 15 år!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-18 00:35:51 följande:

    Om du lägger ut en bild på benen så skulle jag gissa att du når 80-90% tycker dem är snygga eller normala utifrån din beskrivning. Du kommer aldrig nå 100% av alla killar som tycker det är snyggt, för smaken är delad.

    För min del så var min tjej väldigt smal o petit. Vältränad. Sen fick vi barn, och hon drabbades av en sjukdom som gör att hon inte orkar med att träna på samma sätt som förr om åren. Så benen o magen blev tiden mjukare med lite fettdepåer. Men jag gillar det jättemycket. Såå härligt. Hon ar lite nojjig ett tag, men sen förstod hon hur mycket jag tänder på henne.

    Tror bara att dina komplex finns i huvudet. Försök att komma över det, så din skeva självbild inte hindrar dig från allt kul man kan göra här i livet


    Tack. Fint svar. Du låter som min kille är nu. Det är bara i mitt huvud för jag vet att ingen ser ut som idealet överallt och det är fjantigt att lägga energi på.

    Så är det.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (damlår) skrev 2017-01-18 00:47:53 följande:

    Jag älskar korta tjejer med korta ben, för då ser låren så härligt tjocka och kvinnliga ut. Vill helst att det ska vara mjukt och dallrigt på insidan.


    Haha toppen. Får bli stolt över mina igen...
  • Anonym (Ledsen)
    i-o skrev 2017-01-19 06:56:26 följande:

    Det går aldrig att älska en med en konstaterat kass personlighet och det går aldrig att ha en långvarig fungerande relation med en sådan. Detta är fakta.

    Det går att arbeta med det. Men det kräver vilja och ärlighet att vilja förändras, vilket är osannolikt hos bärare av sådana personligheter. Det handlar troligtvis inte bara om en utan flera livstider av arbete.


    Förstår att du skriver om dig själv. Jag tyckte dom där bilderna var inspirerande och förstår inte vad du gör här, försöker vara besserwisser och berätta för tjejer vad som är fel på dom, skäller ut nån som försöker peppa mig. Stick och förpesta nån annan tråd. Fattar inte hur du kan ha ett liv så mycket som du verkar vara aktiv här.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (DDoris) skrev 2017-01-18 13:02:59 följande:

    För att vara 162 så anser jag att du har väldigt långa ben!

    Jag är 178 cm lång och har st32 i jeans. Förstå, vi har lika långa ben men jag har 16 cm längre överkropp än dig! Jag hade gärna önskat att mina proportioner hade sett något annorlunda ut, men i övrigt är jag faktiskt väldigt nöjd med hur min kropp ser ut.

    Nog hade det även varit trevligt att vara lite kortare, att inte alltid synas, att alltid "titta ner" på kompisar och killar. Att mer än hälften av alla killar är kortare än mig är ju också en sådan sak och att alltid känna sig stor, större än alla andra. Nu är jag rätt smal upptill men inte lika smal nedtill. Jag kommer aldrig kunna banta eller träna mig till smala ben. Min överkropp kommer alltid vara längre och smalare än mina ben och så är det.

    Jag är idag redan "gammal" och har skaffat mig man och tre barn, men jag vet hur det är och hur det har varit att ha "korta ben".

    Trots min längd så kör jag högklackat. Ok, jag blir skitlång men på så sätt känns kroppen helt komplett.

    Nu tror jag dock att du ser på dina bekymmer på ett annat sätt än vad jag gjort. Jag har faktiskt inte brytt mig så jättemycket och det är faktiskt den absolut bästa medicinen. Vi har nog egentligen alla ett eller flera komplex. En del av oss konstaterar bara fakta och låter det vara så och är lyckliga och nöjda med det vi har. Andra finner fel efter fel hos sig själva och kommer aldrig tillåta sig att vara nöjda.

    Lyssna på din kille. Sug åt dig av hans komplimanger, han lär inte vara ensam om att tycka så!

    Inte helt lätt idag, men enda sättet att överleva och må bra är att inte lyssna för mycket på media och vad alla andra säger och tycker!


    Jag ser att flera påpekat det, jag skrev fel :p min längd är 30 inte 32. Om det nu kan stämma. Jag inte köpt byxor i rätt längd sen jag var 16. Handlar ofta snygga jeans på reor och får lägga upp. Jag har inte jättekorta ben för min kropp men inte jättelånga heller.

    Tack för det sista du skrev, med dom orden lämnar jag tråden <3
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Esse) skrev 2017-01-18 11:22:42 följande:

    Ok, jag är likadan, samma längd, liknande lår på din beskrivning. Jag får mycket komplimanger för mina ben. Gör såhär; skit i fettet, se det som sexigt och älska det istället. Fortsätt styrketräna, spring, yoga. Smörj in benen och fixa spraytan till sommaren. Använd snygga klackar och ha korta shorts/kjol.

    Lite short-fit-spo för oss kortbenta, tränade snyggingar ;)

    Bilden på Scarlett Johansson är ett skämt dock. Visar bara att snygga ben inte är hela världen, hon är filmstjärna och anses som världens sexigaste :p


    Tack!! Fina bilder, fina kvinnor, fina ben! :) Ta inte åt dig för påhoppen du fick av detta, jag blev glad.

    Känner mig faktiskt inspirerad att träna, ska börja lyfta lite tyngre ;)
  • Anonym (Ledsen)
    K grrl skrev 2017-01-18 18:43:44 följande:

    Jag har thigh gap. Jag har ett BMI på 21,5 och har vältränade ben OCH fettkuddar. Jag har dessutom smala höfter. Det är bara det att mina lårben sitter långt isär, vilket jag inte kan göra så jäkla mycket åt.


    Vilken idiot. Jag skrev inte tråden för att få läsa hur fult det är med motsatsen, det är ju just såna trådar jag började må dåligt av!!

    Det är inte fult med thigh gap och det är inte fult att vara "utmärglad"heller! Vissa kvinnor är väldigt smala och dom är också vackra! Vi ser för helvete OLIKA ut och alla är lika "kvinnliga", JAG blev ledsen av att läsa en gång för mycket att ben "ska" vara långa och smala. Har även sett långa tjejer skriva i andra trådar att bara långa kvinnor kan vara vackra och sexiga medans korta bara är "söta och gulliga, lite som barn"

    Kan vi än gång för alla sluta mobba kvinnor och basunera ut att alla "ska" vara och se ut som nån mall bara en minoritet passar in i vilken mall det än gäller?!

    *arg*
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (kortis) skrev 2017-01-19 11:47:43 följande:

    Du HAR ju långa ben! Jag är också 162 lång och bara 30 i jeans. Ändå får jag massvis med komplimanger för min ben, både av tjejer och killar. Även från min mamma (som säger att jag ärvt hennes) haha

    Min erfarenhet säger mig att MÅNGA killar gillar små nätta tjejer. Så var glad om du är kort och smal, det är jättefint! Scarlett Johanson är kort, men ganska poppis skulle jag påstå, tänk på det


    Vad gullig du är :) Bry dig inte om trollet i tråden, han är hemsk och spammar hela familjeliv med kvinnohat. Han är bara en evig singel utan social kompetens som är helt lost. Outbildad och försöker kompensera genom att krångla till sitt språk vilket han ändå inte behärskar.

    Nog om det.

    Scarlett ja. Tror de flesta skådespelerskor är i vår längd. Modeller är längre. Vi är fina allihop och det känns så himla bra att känna det igen.
Svar på tråden Mycket fett på insidan av låren. Mår dåligt av alla längdtrådar.