• risenta

Blödning !! Orolig!!

Är orolig :( Är gravid i vecka 11 och nu på jobbet när jag skulle torka mig så kom det blod på papperet.... Inte direkt klarrött, utan mer ljusrött.. Ungefär i samma storlek som en 50- öring. Nu 3 timmar senare så har det dock inte kommit något mer men är ändå orolig :(. Har googlat en del och jag vet att det är normalt att ha småblödningar och sådär men man blir ju nojjig :(. Av vad jag kunde läsa mig till så behöver man inte söka vård så länge man inte har ont och så länge inte bödningarna ökar. Men det kan ju även vara början på missfall :(.

Någon här som också haft blödningar när ni varit gravida?

• Svar på tråden Blödning !! Orolig!!
  • Jag är bara jag

Japp,v 7 och 18 och fick full panik eftersom jag haft flera m.f innan. Men bubben ligger och sover här bredvid just nu!  Solig 

• risenta
    Jag är bara jag skrev 2017-01-17 18:06:29 följande:

Japp,v 7 och 18 och fick full panik eftersom jag haft flera m.f innan. Men bubben ligger och sover här bredvid just nu!   

Åh vad skönt att det slutade bra :) men visst blir man orolig?? :(. Blödde du mycket? Hade du ont? Åkte du in till sjukhuset ? Många frågor nu men jag är orolig :(
  • Kasperina

Med andra barnet fick jag en störtblödning med klumpar i v9, var tvärsäker på mf men ul visade en rund och fin fostersäck med pickande hjärta.
    Kommer ihåg att jag satt och letade trådar härinne och var arg för att jag aldrig frågat vad "jag blödde under min graviditet" egentligen betyder. Typ var det droppar, åar? floder?
    Jag blödde sen som kraftig mens i 6 veckor och sen upphörde det helt på några dagar.
    Min BM trodde att det var moderkakan som låg så lågt att en kant stack ut lite och blödde.
    Det går ju tyvärr inte att veta säkert dock, så jag föreslår att du kontaktar din BM och ser om du kan få en kontroll i närtid så att du får veta säkert.

Lycka till!

• risenta
    Kasperina skrev 2017-01-17 19:15:47 följande:

Med andra barnet fick jag en störtblödning med klumpar i v9, var tvärsäker på mf men ul visade en rund och fin fostersäck med pickande hjärta.

Kommer ihåg att jag satt och letade trådar härinne och var arg för att jag aldrig frågat vad "jag blödde under min graviditet" egentligen betyder. Typ var det droppar, åar? floder?

Jag blödde sen som kraftig mens i 6 veckor och sen upphörde det helt på några dagar.

Min BM trodde att det var moderkakan som låg så lågt att en kant stack ut lite och blödde.

Det går ju tyvärr inte att veta säkert dock, så jag föreslår att du kontaktar din BM och ser om du kan få en kontroll i närtid så att du får veta säkert.

Lycka till!

Tack för ditt svar! Jag har tid för KUB om 1 vecka och då gör man väl ultraljud ?
  • Kasperina
    risenta skrev 2017-01-17 19:25:16 följande:
    Tack för ditt svar! Jag har tid för KUB om 1 vecka och då gör man väl ultraljud ?
    Ja det stämmer.
  • Jag är bara jag
    risenta skrev 2017-01-17 19:05:48 följande:
    Åh vad skönt att det slutade bra :) men visst blir man orolig?? :(. Blödde du mycket? Hade du ont? Åkte du in till sjukhuset ? Många frågor nu men jag är orolig :(
    Blödde inte jättemycket vecka 7, men färsk och en vecka totalt. Mindre vecka 18. Inget ont. Gjorde VUL v.13 för innan vågade jag inte. V.18 ringde jag bara och rådfrågade. Man blir orolig, men många gånger är det ofarligt också.
  • Delilah2001

Jag blödde typ samma storlek och färg som du när jag var i vecka 8. Eftersom jag haft ett missfall och ett MA senaste året så blev jag jätteorolig och åkte till gynakuten. Men allt såg bra ut.

Kom aldrig något mer blod, är i vecka 14 nu.

Svar på tråden Blödning !! Orolig!!