Inlägg från: elyse |Visa alla inlägg
  • elyse

Ergobaby 360 eller orginal?

Det är inte så att 360-modellen gör det enklare om man vill bära barnet vänt framåt? Min dotter ville helst bli buren så så vi fick sälja Ergobabyn vi hade köpt för den är inte gjord för det; mot bäraren eller på ryggen är det som gäller. Nu kikar jag igen eftersom vi ska ha ett till barn, men jag tänker ha lite is i magen och se hur barnet är först. Är det lika nyfiket och aktivt som första blir det en sele där barnet kan vara vänd framåt. Annars fungerar ju de flesta ergonomiska selar.

• elyse
    kixan skrev 2017-01-18 19:08:03 följande:

Det är den enda som det går at bära framåtvänt i, men det rekommenderas ju inte direkt, det blir tyngre för den som bär, inte lika ergonomiskt för barnet och det kan bli för mycket intryck för barnet också. Vill barnet se framåt kan man hellre bära på höften eller ryggen. Jag har burit alla mina ungar i flera år och aldrig saknat framåtbärande, det känns lite som att det är något BB kommit på är ett måste..

Jag tänker att det är bra med ett alternativ för barn som verkligen vill titta framåt och fortfarande är små. Jag förstår att de barnen är i minoritet eftersom jag sällan stöter på någon som haft det "problemet" utan, som du skriver, inte ens verkar reflektera över det som alternativ. Jag har inte velat bära mitt barn på ryggen när hon bara var 4-5 månader och sjal fick vi aldrig till, men jag ska verkligen träna på att knyta nu. :)
Svar på tråden Ergobaby 360 eller orginal?