Inlägg från: Anonym (Ojoj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ojoj)

Lågt kcal intag.

Oj, hur sjutton klarar du dig?

800 kcal äter jag till frukost, och sedan minst 2200 kcal till annars tappar jag i vikt. Visserligen tränar jag rätt hårt, men ändå. 800 kcal per dag är extremt lågt.

• Anonym (Ojoj)
    emgen skrev 2017-01-26 13:19:54 följande:
    Meningen med det hela är att tappa i vikt
    Anonym (Hungrig) skrev 2017-01-26 10:06:48 följande:

TS blir du inte hungrig? Jag äter liknande som dig men ligger mellan 1000-1200 kcal per dag, och det som jag äter förutom det du räknat upp är lättkvarg, Minikeso och stooora mängder sallad, grönsaker, kålsorter och bär. Kalorisnåla saker som ändå gör att man får äta, som fyller magen och som bidrar med vitaminer och mineraler. Skulle tycka det var jobbigt med så små portioner som du äter!

Jo, det förstår jag också att det är, det jag menade var att det känns så onödigt att äta så lite. Det går ju att gå ner i vikt ändå, på ett betydligt högre kaloriintag. Jag trodde inte det var möjligt att äta så mycket som jag gör utan att bli större innan jag skaffade mig proffshjälp i form av en duktig pt/kostrådgivare och fick en helt ny kost. Mitt fokus är alltså inte att gå ner i vikt, men om jag måste äta minst 2500 kcal/dag för att INTE gå ner, så måste man kunna äta mer än 800 kcal/dag om man väljer rätt mat och ändå gå ner i vikt.

• Anonym (Ojoj)
    Anonym (Hungrig) skrev 2017-01-26 16:00:00 följande:
    Haha, det är väl jag som är en storätare! Tyckte dina portioner var små..
    I så fall är vi två storätare... Skulle jag skriva ner vad jag äter på en dag skulle folk tuppa av.
Svar på tråden Lågt kcal intag.