fannny skrev 2017-01-19 10:44:32 följande:
:) Vad jag förstått används pergotime stimulering när ägglossningen inte funkar riktigt som den ska, har jag förstått rätt? Vad var d som gjorde att det inte blev nån återföring av, är det när inga ägg blivit befruktade? Jag har som nämnt inga fungerande äggledare kvar, så ivf är det som gäller för oss.
Ja, förstått att det är jättevanligt med små blödningar eftersom allt växer i livmodern - men det är klart man blir orolig ändå :S Men är d missfall lär blödningen ju öka, eftersom allt ska ut. Så det är nog ingen fara :)
Oj så många frågor som dyker upp i skallen, jag är verkligen nybörjare! Vi fick tydligen 7 av 9 ägg befruktade, så imon får vi veta mer om kvalitet och så. När det gäller det här med äggantal sa sjuksköterskan att "Vi vill ha kvalitet - patienterna vill ha kvantitet!" Haha. Då påpekade jag att jag naturligtvis vill ha det dom vill ha! Hellre bättre ägg o färre. Men va jag förstår är 7 befruktade ägg ganska bra.
Jaha, nu får jag väl försöka koncentrera mig på jobbet här då då... ;)
Ja jag fick pergotime för min pcos, dvs jag har mkt äggblåsor men dom utvecklas inte så det blir ingen egen ägglossning.
Vi har fått ca samma ägg antal som du vid våra uttag, men vid andra försöket klarade inte min sambo av att lämna spermaprovet. Det var mkt som strulade och pressen blev för stor så vi la ner det försöket!
Ja det sa dom åt oss också, att hellre mindre antal med bra kvalité än tvärtom. Men dom vill inte ha för få heller, det ska ju finnas nog för att få några befruktade också. Men nu har vi både spermier och ägg i frysen samt några befruktade så vill vi någon gång försöka igen så finns det. Men det är tveksamt! Orkar nog inte gå igenom allt igen!
Vi har båda varsitt barn sedan tidigare. Vi får som en sladdis nu. Sambons son är 20 år och har just blivit pappa själv och jag har en dotter som är 11 år. Fick henne naturligt men var ju lite yngre då! Bara fråga om det är något jag kan svara på så gör jag det gärna. Har ju dock mest bara personliga erfarenheter men vet att det är skönt att skriva av sig lite. Hade jättebra stöd av några tjejer här på fl som gick genom samma! Vi har alla tre lyckas :)