• lavalov

prövning matte 4

Hej

Är det någon här som gjort en skriftlig prövning genom Hermods(Kungsbacka) i någon matematik kurs?
    Jag läser just nu matematik 4 och ska göra en skriftlig prövning pga F i betyg... -.-

Någon som vet hur den funkar? Står typ bara: 2 delar. skrivtid 4h. hjälpmedel miniräknare, på deras hemsida.

Är det nationella man skriver eller ett prov Hermods tagit fram? Verkar som om det inte är Nationellt prov eftersom det hålls ju endast 1 gng per termin medans Hermods har flera olika tider för prövningar...

Nån som gjort en Hermods prövning som hade kunnat lugna mina nerver och berätta hur det gick?

• Svar på tråden prövning matte 4
  • Trent

Du kommer få göra nationella. Det är andra regler för vuxenutbildning.

Men varför pröva om du har F sen tidigare? Läs kursen så får du hjälp av lärare etc.

• lavalov

Jag vill chansa och pröva en gång innan jag läser igen kursen! Menar du de gamla nationella prov??

• Trent

Om du får E eller högre så sitter du där du sitter betygsmässigt. Du kan pröva igen men då till en kostnad.

Du kommer få göra ett nationellt prov för matte 4. Vilket avgör skolan.

• lavalov

Det är kostnadsfri att göra prövningen eftersom har F på kursen ????

• Trent

Jo, men får du ett E på prövningen och sen kommer på att du vill ha högre betyg kan du bara höja betyget med prövning som då kostar.

Men betyget spelar kanske ingen roll.

• nnnnnnnn
    lavalov skrev 2017-01-19 08:47:05 följande:
    Jag vill chansa och pröva en gång innan jag läser igen kursen! Menar du de gamla nationella prov??
    Det är säkert ett nytt NP.
    Vuxenutbildningen har andra regler och får fler olika sorters NP än gymnasiet.
Svar på tråden prövning matte 4