• Anonym (Kalling)

Kalsonger med gylf...

Vem fan ligger bakom att kalsonger med gylf nästan har försvunnit? Och varför? Det är ju så himla knöligt att först få fram snalen genom gylfen på ett par vanliga byxor och sedan över linningen på kallingarna. En nedstoppad skjorta eller tröja knölar till sig och fan...

Är det bara Dressman som har kallingar med gylf numera?

• Svar på tråden Kalsonger med gylf...
  • Anonym (Kalling)
    Nyfikna72 skrev 2017-01-19 11:09:53 följande:
    Det är för att man ska sitta ner och inte skvätta överallt.
    Det har nog begränsad effekt på det där problemet. Möjligen bidrar det bara till mera skvättande.
  • i-o

Man får vara evigt tacksam att kalsonger med blixtlås aldrig riktigt blev på modet.

• Anonym (Kille)

Jag trodde ingen använde sådana faktiskt. Trodde det bara var tent estetiskt. Det är ju bara trångt o bökigt att försöka trockla ut falukorven där...

• Anonym (Kalling)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-19 18:30:38 följande:
    Jag trodde ingen använde sådana faktiskt. Trodde det bara var tent estetiskt. Det är ju bara trångt o bökigt att försöka trockla ut falukorven där...
    Och jag som misstänkte att orsaken till gylfens tillbakagång var att två lager tyg var en för lång passage för de småkukade stackarna Nä, skämt åsido. Har ett par kallingar som inte riktigt passar min salami, men de från Dressman har en öppning som fungerar så länge inte apparaten blivit retad nyligen.
  • Anonym (..'z)
    i-o skrev 2017-01-19 12:24:04 följande:

Man får vara evigt tacksam att kalsonger med blixtlås aldrig riktigt blev på modet.

Varför då? Tror du att någon hade tvingat dig att använda såna?
  • Anonym (Tom)

Är det verkligen någon som likar ut den genom gylfen för att pinka?

Är ju så mycket enklare att bara öppna upp brallorna.

• Anonym (..'z)

Köpte kalsonger med ett par knappar fram, men de knapparna visade sig vara rent dekorativa. Det fanns ingen gylf i de kalsongerna. Sååå onödigt.

• Johan70
    Nyfikna72 skrev 2017-01-19 11:09:53 följande:

Det är för att man ska sitta ner och inte skvätta överallt.

Vad har det med saken att göra?
  • Anonym (..'z)
    Johan70 skrev 2020-06-25 23:39:18 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Inget. Han kverulerar bara.
  • Anonym (Pissenisse)

Vad är problemet?
    Häng ut Göte och problemet borde vara löst eller???

• Anonym (Normal man)

Det är ju mycket bökigare att använda "gylfen" än att bara hålla ner kalsongens linning med tummen. Ovanför kanten och ut genom byxornas deagkedja funkar bra för det mesta, men ibland känns det bättre att knäppa upp byxorna.

• Anonym (tobbe)

Det är väl bara att dra ner brallorna om man är själv. Är man vid en pissränna eller något då får man kanske dra ner lite mindre. Men dra den genom en gylf är ju mer knöligt. Däremot undrar jag varför det ska vara en massa barnsliga mönster på kalsonger nu. Jag gillar stilrena vita kallingar med det finns knappt att få tag på.

Svar på tråden Kalsonger med gylf...