• Plums24

Beräknad förlossning i Oktober 2017

Hej! Ny här! Plussade igår och blir nog ett sent oktoberbarn :)

• Plums24
    SaLu84 skrev 2017-02-21 23:22:42 följande:

Hej

Ny här och vi plussade i lördags. Enligt beräkningar är det Bf 31/10. Första graviditeten för både mig och sambon. Ingen mer än vi två vet. Mådde illa i helgen och nu väldigt pigg, men hungern har försvunnit och har gått ner 1kg. Är enligt app i v5. Vill gärna prata ?

Hej och grattis! Jag plussade i måndags och är också beräknad 31/10 och för oss är det också första barnet :)

Jag kontaktade barnmorska igår och ska till MVC om en måndag ungefär :)

Jag har varit väldigt svullen över magen, förmodligen tarmarna som jobbar extra haha. Mitt illamående har varit svagt nästan sen ÄL sen försvann det under helgen för att nu medan jag åt frukost på morgonen börja påminna sig igen.

Upplever du några fler symptom? 

• Plums24
    SaLu84 skrev 2017-02-22 18:23:26 följande:
    Hej!

Vi ska till Mvc på måndag för att få det bekräftat att vi är gravida. Jag har svårt att tro det då man inte har illamående, trötthet m.m. Men magen är uppblåst och har svårt att sova i vår säng. Just nu är soffan skönast :)

Jag har molande värk från livmodern till och från. Och nån tyngd neråt. (Konstigt).

Hej! 

Okej, jag vet inte varför men tydligen är vecka 8 - 9 typ "rutin" här om man inte har några problem eller så :) 

Var det du som bad om en så snabb tid? :)

Jag är uppblåst i magen och är extremt trött. Dock har illamåendet börjat smyga sig på då och då för min del men den försvinner lika fort som den kommer. 

• Plums24

Aaa det är olika beroende på vart man bor. Googlade och mest vanligt är inskrivning osv från vecka 8 men att man redan från vecka 5 kan ha just ett hälsosamtal. Men det är vid vecka 8 som man tar blodprover osv osv :)

Hon ställde lite frågor under samtalet i telefonen men resten går vi igenom vid inskrivningen :)

• Plums24

Hej! Läste om att det fanns någon facebookgrupp. Skulle jätte gärna vilja gå med men bara om man kan gå med utan att det kommer upp i ens flöde .. vill inte att någon ska veta än förutom familjen :) 

Någon mer här annars i vecka 7 (6+5) ? :)

• Plums24
    Emelie1984 skrev 2017-03-12 20:24:35 följande:

Är också i vecka 6+5 (tror jag)

Äl test positivt 6-7/2

Positivt gravtest 17/2

Hej ! kul ???? Jag hade positivt äl precis samma datum som du och plussade 20/2 ! ????

När ska du på inskrivning hos MVC?
  • Plums24
    Emelie1984 skrev 2017-03-14 09:50:40 följande:

Ja helt klart ett plus 17/2 om så svagt . 20/2 var det jättestarkt . Ska på ul idag och inskrivning nästa Tors . Hoppas datumen stämmer så de ser ngt på ul.. Borde inte kunna bli framflyttad om jag fick plus så tidigt

Kul att vi är så lika i datumet :)

Vi ska på inskrivning på tisdag, ska bli spännande. Har också bokat provat UL i veckA 10 bara för att jagr otålig och nyfiken haha. :)
Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017