• SaLu84

Beräknad förlossning i Oktober 2017

Hej

Ny här och vi plussade i lördags. Enligt beräkningar är det Bf 31/10. Första graviditeten för både mig och sambon. Ingen mer än vi två vet. Mådde illa i helgen och nu väldigt pigg, men hungern har försvunnit och har gått ner 1kg. Är enligt app i v5. Vill gärna prata ?

• SaLu84
    Plums24 skrev 2017-02-22 06:32:42 följande:

Hej och grattis! Jag plussade i måndags och är också beräknad 31/10 och för oss är det också första barnet :)

Jag kontaktade barnmorska igår och ska till MVC om en måndag ungefär :)

Jag har varit väldigt svullen över magen, förmodligen tarmarna som jobbar extra haha. Mitt illamående har varit svagt nästan sen ÄL sen försvann det under helgen för att nu medan jag åt frukost på morgonen börja påminna sig igen.

Upplever du några fler symptom? 

Hej!

Vi ska till Mvc på måndag för att få det bekräftat att vi är gravida. Jag har svårt att tro det då man inte har illamående, trötthet m.m. Men magen är uppblåst och har svårt att sova i vår säng. Just nu är soffan skönast :)

Jag har molande värk från livmodern till och från. Och nån tyngd neråt. (Konstigt).
  • SaLu84
    Plums24 skrev 2017-02-22 19:03:30 följande:

Hej! 

Okej, jag vet inte varför men tydligen är vecka 8 - 9 typ "rutin" här om man inte har några problem eller så :) 

Var det du som bad om en så snabb tid? :)

Jag är uppblåst i magen och är extremt trött. Dock har illamåendet börjat smyga sig på då och då för min del men den försvinner lika fort som den kommer. 

På måndag för oss är det enligt deras hemsida

"HÄLSOSAMTALET

Första besöket hos oss är ett Hälsosamtal och brukar ske omkring graviditetsvecka 6-10.

Både du och din partner är välkomna och besöket är ett utmärkt tillfälle att ställa frågor.

Vi kommer att prata om:

Tidiga graviditetssymtom

Hormonella och känslomässiga förändringar i kroppen

Motion & graviditet.

Kost & graviditet.

Livsstilsfrågor

Fosterdiagnostik

Basprogrammet

Tidigt ultraljud (som vid behov bokas in i samband med besöket).

I anslutning till Hälsosamtalet får du tiden för Inskrivning."

Är det stor skillnad mellan Mvc:na?
  • SaLu84

Var på Hälsosamtal igår hos BM. Mycket intressant fakta fick man sen blev jag lite chockad då jag är gbp op sen 2009 så är jag tydligen i riskgruppen. Trodde det bara gällde de som blev gravida direkt efter gbp op. Tydligen gäller det alla som är gbp op. så nu ska jag träffa dietist, specialläkare och gå på täta tillväxtkontroller då barnet tydligen kan bli tillväxthämmad m.m. Och jag kan tydligen få en massa komplikationer näringsmässigt m.m.

Blev ännu mer orolig nu än vad jag var när det bara var tanken på att vänta barn. Någon mer som är gbp op?

Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017